خبرگزاری کار ایران

در گفتگوی اختصاصی با ایلنا مطرح شد؛

چغازنبیل یک میراث جهانی است؛ آن را دریابید

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۶۲۱

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهرستان شوش، گفت: مسئولین شهرستان شوش توجهی به چغازنبیل نداشته و فقط در زمان حضور مهمانان پایتخت به یاد حفاظت از آثار باستانی می افتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، علی درویشی اظهار کرد: چندی پیش مطلبی در خصوص عدم پاسخگویی مسئولین شهرستان شوش به درخواست کمک پایگاه میراث جهانی چغازنبیل برای حفاظت و نگهداری معماری معابد چغازنبیل منتشر شد که تاکنون فرمانداری و نماینده مردم  شوش در مجلس شورای اسلامی به آن واکنش نشان نداده اند.

وی افزود: در این فاصله زمانی تنها شاهد همراهی فرماندار شوش با سفیر اتریش در بازدید از محوطه های جهانی شوش و چغازنبیل بودیم!

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوش با اشاره به اینکه شوش از معدود شهرهای کشور است که در آن دو اثر ثبت جهانی قرار دارد، تاکید کرد: معبد چغازنبیل در کنار وجود مقبره دانیال نبی و ظرفیت های بالای طبیعی و دفاع مقدس می تواند از اولین انتخاب های گردشگران برای بازدید باشد؛ اما متاسفانه عدم حفاظت اساسی و ایجاد زیرساخت های مناسب برای جذب و ماندگاری گردشگر از دغدغه هایی است که باید به آن توجه شود.

درویشی با بیان این که هر انسان عاشق میهنش به آثار و شواهد تمدنی پیشینیان خود می بالد و در جهت حفاظت و نگهداری از آن می کوشد، افزود: اما مسئولین شهرستان شوش گویا فقط در زمان سفر مسئولین عالی رتبه کشوری و سفرای کشورهای خارجی در محوطه های تاریخی شهر حضور پیدا کرده و خود را موظف به حفاظت و معرفی آثار شهرستان نمی دانند.

وی در خصوص تخریب های ناشی از بارندگی های امسال خاطرنشان کرد: پیشتر گفته شده بود که میزان بارندگی های امسال قابل توجه است، اما باید در نظر داشت با توجه با موقیعیت قرار گیری چغازنبیل در خارج از محدوده شهر و وجود جاده دسترسی خطرناک، نیاز دارد مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز