خبرگزاری کار ایران

جاذبه‌های گردشگری گرجستان

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۲۷۹

گرجستان توانسته توجه جهانیان را به خود جلب کند و به عنوان یک مناطق توریستی در مرز میان آسیا و اروپا شناخته شود. از کوه های قفقاز تا منطقه نیمه بیابانی کاختی، از ساحل سنگی دریای سیاه تا جنگل های باشکوه ایمرتی، اینها چشم اندازها و جاذبه هایی هستند که با هر سلیقه ای سازگارند. به موارد گفته شده یک تاریخ کهن و پر فراز و نشیب به همراه آثار هنری و غذاهای متنوع را نیز اضافه کنید.

در تورگرجستان می خواهیم شما را با چند جاذبه گردشگری این کشور آشنا نماییم.

تفلیس

اروپا، آسیا یا خاورمیانه؟ تفلیس، پایتخت گرجستان، ترکیبی از تاثیرات مختلف است. گرجستان ممکن است در یک تقاطع جغرافیایی و نمادین باشد، اما این بدان معنا نیست که تفلیس با هویت خود مبارزه می کند. دین، فرهنگ، غذا، معماری بومی و شیوه زندگی در اینجا اساسا به سبک گرجستانی است. اگر شما هیچ نظری در اینباره ندارید، می توانید خودتان آنها را کشف کنید.

تفلیس، جایی با حیاط های کوچک و بالکن های زیبای شهر قدیمی، حمام های Abanotubaniکه به سبک حمام های ترکی ساخته شده اند، خیابان بتلی و منطقه یهودیان، میخانه های دوران شوروی، نانوایی های زیرزمینی، کارخانه های تبدیل شده و رستوران هایی در کلاس جهانی، می باشد. در این شهر صحنه های از مد و موسیقی الکترونیک را نیز مشاهده خواهید کرد. بزرگترین شهر گرجستان دارای بازارهای غذا به سبک بانکوک تا بلوارهایی به سبک پاریس است. این شهر ترکیبی جذاب از شرق و غرب را ارائه می دهد.(با لست تورز و تور لحظه آخری آشنا شوید)

کازبگی

جاذبه‌های گردشگری گرجستان

در شمال تفلیس از طریق بزرگراه نیروی نظامی گرجستان فقط سه ساعت زمان لازم است تا به کازبگی برسیم.  Kazbegiکه با نام جدیدش Stepantsmindaنیز مشهور است، مدتهاست که به عنوان محلی بکر برای آرامش و سکوت شناخته می شود. اینجا یک منطقه بی عیب و نقص برای لذت بردن از مناظر کوهستانی گرجستان است بدون اینکه از شهر خیلی دور شوید.

شهر کوچک کازبگی توسط کوه های قفقاز که کلاهی از برف بر سر دارند احاطه شده است. کلیسای Gergeti Trinityدر ارتفاع 2،000متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد که باید از آن دیدن کنید. به غیر از فصل زمستان، می توانید با صعودی دو ساعته از طریق مراتع به کلیسا برسید. پس از بازدید از کلیسا به شهر برگردید و در یکی سوئیت های هتل کازبگی اقامت نمایید.

گری

جاذبه‌های گردشگری گرجستان

اگر شما جزو افرادی نیستید که از گردشگری تاریک دوری می کنند، سفر به زادگاه یکی از جنجالی ترین اهالی گرجستان، ژوزف استالین می تواند جالب باشد. رهبر بدنام اتحاد جماهیر شوروی، در 100کیلومتری شرق تفلیس، در گوری (Gori) متولد شد. بر خلاف دیگر جاهای گرجستان، در گوری، استالین به طور کامل منفور نیست.

یکی از اولین چیزهایی که بعد از ورود به گوری مشاهده می کنید، یک پوستر عظیم تبلیغاتی استالین است که در فروشگاه مواد غذایی محلی قرار دارد. خیابان اصلی آن هنوز به نام استالین است، همچنین پارک شهر و تعدادی از ساختمان های شهری نیز به نام استالین نامگذاری شده اند. موزه ژوزف استالین مجموعه ای می باشد که به طور کامل به حفظ آثار او از طریق عکس ها، اسناد و خاطرات اختصاص داده شده است. در محوطه موزه، خانه چوبی که در آن استالین متولد شده و واگن قطارهای زرهی شخصی او که بعدها در آن زندگی می کرده، دیده می شود.

تنگه مارتویلی

جاذبه‌های گردشگری گرجستان

مناظر سرسبز و جنگلی Imereti، Adjaraو Svanetiدر گرجستان غربی یک تقابل واضح با بخش شرقی آن دارد. در هیچ کجا چنین آبشارها، غارها و تنگه هایی که در اطراف کوتایسی وجود دارد نمی بینید.

تنگه Okatseبه خاطر مسیر طنابی که ۱۴۰ متر بالاتر از کف دره قرار دارد شهرت یافته است. دره مارتویلی، کمتر شناخته شده است، اما بسیار تاثیرگذار می باشد. این چشم انداز سرسبز بی نظیر به عنوان یک عبادتگاه مورد استفاده قرار می گرفته اما بعدها خانواده اشرافی ددیانی این مکان را برای حمام خصوصی در نظر گرفتند. امروزه برای رسیدن به دره مارتویلی می توانید با پیاده روی از طریق مسیرها و پل های زیبا که بر روی دره ساخته شده اند یا از مسیر رودخانه و سوار بر قایق به این دره شگفت انگیز برسید و از دیدن آبشارهای مرتفع لذت ببرید.

گردشگرانی که به گرجستان سفر می کنند هیچگاه جاذبه ها، غذاها و مهمان نوازی مردمان آن را فراموش نخواهند کرد. تور گرجستان فرصت مناسبی برای بازدید از زیبایی ها و آشنا شدن با تاریخ و تمدن این کشور کهن است. با خرید تور لحظه آخری سفری به یادماندنی را با پرداخت کمترین هزینه تجربه کنید.

منطقه اوشگولی 

منطقه اوشگولی (Ushguli) را با برج‌های دفاعی قرون وسطایی آن می‌شناسند. این منطقه که ثبت جهانی یونسکو نیز شده است و متشکل از 5 روستای کوچک می‌باشد، در ارتفاعات منطقه کوهستانی قفقاز در سوانتی واقع شده است. جالب است بدانید که شجاعت و ایستادگی اهالی این منطقه در برابر دشمنان در قرون گذشته موجب نامگذاری این منطقه به نام اوشگولی شده که معنای آن «قلب بی‌باک» است. بازدید از این منطقه تاریخی در تور گرجستان بسیار توصیه می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز