خبرگزاری کار ایران

جمهوری خواهان، اولین زن مسلمان کنگره آمریکا را به تروریست‌ تشبیه کردند

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۸۵۹

جمهوری خواهان بنری را بر ساختمان شورای ایالت ویرجینای آمریکا نصب و در آن اولین زن محجبه مسلمان کنگره را به تروریست‌ها تشبیه کردند

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، جمهوری خواهان با نصب بنری بر ساختمان شورای ایالت ویرجینیای آمریکا،‌ «ایلهان عمر» نخستین نماینده زن محجبه مسلمان کنگره را به تروریست‌های حملات یازدهم سپتامبر تشبیه کردند و تصویر او را در کنار تصویری از برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی قرار دادند. 

 جمهوری‌خواهان با اشاره به حملات یازدهم سپتامبر در قسمت بالای این بنر نوشتند: «هرگز فراموش نخواهیم کرد». 

«مایک بوشکین» عضو دموکرات شورای ایالت غربی ویرجینیا در توئیتر نوشت:‌ «چرا باید تا این حد سخت باشد که به همکاران جمهوری‌خواه بگوئیم نصب بنری که نشان‌دهنده نفرت از اسلام است، اشتباه است؟»

بنابر گزارش شبکه «ان بی سی» آمریکا این بنر موجب جدال اعضای دموکرات شورای این ایالت با «آن لیبرمن»‌ عضو حزب جمهوری‌خواه شده است. 

ایلهان عمر نماینده مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با ابرازن فرت نسبت به مسلمانان ‌و نیز موضوع یهودیان و مهاجران تجارت می‌کند». 

ترامپ به دنبال اظهارات عمر که وی آنها را ضد یهود خوانده بود، از این نماینده مسلمان خواست که از کنگره استعفا دهد. 

ایلهان از حمایت آمریکا از اسرائیل انتقاد و بر دست داشتن نهادهای لابی فشار به ویژه کمیسیون امور کل آمریکا- اسرائیل در این حمایت تأکید کرده بود. 

مجلس جدید نمایندگان آمریکا برای اولین بار شاهد عضویت دو بانوی مسلمان است، ایلهان عمر سومالی الاصل و «رشیده طلیب» فلسطینی الأصل.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز