خبرگزاری کار ایران

پژوهشگر ارشد موسسه واشنگتن:

دولت ترامپ به دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه حزب‌الله است

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۷۶۲

مدیر برنامه مبارزه با تروریسم و پژوهشگر ارشد موسسه واشنگتن تأکید کرد که دولت آمریکا در حال آماده شدن برای اعمال تحریم‌های جدید علیه حزب الله لبنان است.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، «متیو لویت» مدیر «برنامه استاین درباره اطلاعات و مبارزه با تروریسم» و پژوهشگر ارشد مؤسسه واشنگتن در مصاحبه با روزنامه «الشرق الاوسط» تأکید کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در تلاش برای اعمال تحریم‌های جدید علیه حزب الله لبنان است. 

وی گفت که دولت ترامپ با مقام‌های لبنانی نگرانی‌های خود را درباره افزایش سیطره حزب الله بر دولت این کشور را مطرح و بررسی خواهد کرد. 

این مقام آمریکایی هر نوع شایعات مربوط به هدف قرار دادن ارتش لبنان را تکذیب کرد. 

لویت با بیان اینکه تصمیم سوئیس در ارتباط با حزب الله کاملا جدا از تصمیم انگلیس است، تأکید کرد که آمریکا در این مورد نقشی نداشته اما از این تصمیم انگلیس که انتظار می‌رفت خیلی زودتر اتخاذ شود، کاملا استقبال کرده است. 

وی در ادامه افزود که آمریکا در تلاش است تا حمایت متحدان خود را برای مقابله با نفوذ ایران که فقط به برنامه هسته‌ای این کشور محدود نبوده و شامل نقش این کشور در منطقه و برنامه موشکی تهران نیز می‌شود، ‌کسب کند. 

لویت معتقد است که بسیاری از کشورهای غربی نه تنها بر انجام اقدام‌های عملی علیه گروه تروریستی القاعده یا نابودی گروه تروریستی داعش تأکید دارند، بلکه به تغییر نگاه و اتخاذ دیدگاه متفاوت نسبت به جنگ سوریه و عراق نیز متمایل هستند. 

وی در خصوص لبنان گفت: «احتمالا کشورهای دیگر تصمیمات جدید را در این باره اتخاذ کرده و دور دوم تحریم‌های بین‌المللی علیه حزب‌الله را از هم اکنون اعمال و افزایش دهند».  

مدیر برنامه استین گفت: «اعضای کنگره آمریکا از فهرست جدید تحریم‌ها صحبت می‌کنند و هدف از آن حمایت از نظام بانکی در برابر فعالیت‌های حزب‌الله لبنان است چنانچه در مورد بانک کانادا اتفاق افتاد». 

وی تأکید کرد که تصمیم انگلیس با روابط لندن و بیروت در تعارض نبوده و هر دو کشور روابط بسیار تنگاتنگی با یکدیگر دارند از جمله با چهره‌های سیاسی حزب‌الله اما درج نام این گروه در فهرست تروریسم مانع بسیاری از اقدامات آن چون پول‌شوئی در لندن می‌شود.

لویت با بیان اینکه تاکنون لبنان از حزب الله جدا بوده است گفت که اما نفوذ این حزب در تصمیم‌گیری‌های سیاسی بیروت بسیار عمیق است و بر نهادهای این کشور سیطره دارد چنانچه می‌بینیم در حال حاضر وزارت بهداشت را که یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های این کشور است، در دست دارد.

وی در ادامه تأکید کرد که انجام اقدامات علیه حزب‌الله به مفهوم عملیات علیه لبنان و مردم این کشور نیست.

لویت در پایان گفت که تأثیر این تحریم‌ها بر اقتصاد لبنان که از مشکلات عمیقی رنج می‌برد، کم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز