خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل:

اسرائیل در غزه مرتکب جنایت جنگی شده و باید محاکمه شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۲۷۰

کمیته تحقیق در جنایت های اسرائیل در «راهپیمائی های روز بازگشت» نزدیک به مرزهای غزه وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت هایی شده که می توان آنها را در شمار جنایت‌های جنگی یا جنایت‌های ضد بشری قرار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، کمیته مستقل سازمان ملل در امور تحقیق از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در خلال راهپیمائی‌های روز بازگشت اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه مرتکب جنایت‌های جنگی یا جنایت علیه بشریت شده است.

این کمیته از اسرائیل خواست تا  تحقیق فوری در این زمینه را آغاز کند اما با مخالفت این رژیم مواجه شد.

کمیته مستقل سازمان ملل در امور تحقیق از جنایت‌های ارتکابی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین امروز- پنج شنبه- نتایج تحقیقات خود را منتشر کرد. 

در این گزارش آمده است که هیچ توجیهی برای تیراندازی ارتش اسرائیل به سمت تظاهر کنندگان فلسطینی وجود ندارد.

این گزارش بر تظاهرات در نوار غزه که به «راهپیمائی بازگشت و شکست محاصره» معروف است، تمرکز دارد.

در ماه می سال ۲۰۱۸ شورای حقوق بشر، این کمیته  را مأمور تحقیق در تمام جنایت‌ها و نقض قوانین بین‌المللی در سرزمین‌های اشغالی کرد. 

«سانتیاگو کانتون» رئیس این کمیته در گزارش مذکور اعلام کرده است: «کمیته اسناد و دلایل معقولی را در دست دارد که بر ارتکاب جنایت‌ها و نقض قانون بین‌المللی حقوق بشر توسط ارتش رژیم صهیونیستی در تظاهرات روز بازگشت دلالت دارد».

وی افزود: «احتمالا بسیاری از این جرایم، از نوع جرایم جنگی و ضد بشری است و اسرائیل باید در این زمینه فورا تحقیق کند». 

کانتون گفت: «این کمیته در پایان تحقیق به این نتیجه رسیده است که نیروهای امنیتی اسرائیل ۱۸۳ تظاهر کننده را به ضرب گلوله کشته‌اند که ۳۵ نفر از این تعداد کودک و سه نفر امداد گر و دو روزنامه نگار هستند». 

اسرائیل در واکنش به این گزارش سازمان ملل،‌ آن را «خصمانه و خدعه‌آمیز» توصیف کرد.

«یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت: «اسرائیل این گزارش را به طور کامل رد می‌کند و هیچ نهادی نمی‌تواند حق این رژیم را در دفاع از خود و انجام وظیفه برای دفاع از مرزهایش نادیده بگیرد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز