خبرگزاری کار ایران

ایلهان عمر:

اقدام به برکناری ترامپ هر چند خطرناک اما اجتناب‌ناپذیر است

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۱۷۲

نماینده کنگره آمریکا گفت که انجام اقدامات برای برکناری رئیس‌جمهوری آمریکا را موضوعی حتمی می‌داند اما در عین حال این عملیات را برای خود و رأی‌دهندگان به او بسیار خطرناک توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ «ایلهان عمر» نماینده دموکرات کنگره آمریکا گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور نشانه‌های دیکتاتوری را دارد که به قدرت چسبیده و آن را رها نمی‌کند اما برکناری او موضوعی اجتناب‌ناپذیر است. 

وی با اشاره به اینکه چنین فکری بسیار خطرناک است، گفت که «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری فرد ایدئولوژیکی است که افکار وحشتناکی دارد.

عمر گفت: «تا کنون در تاریخ آمریکا درخواست کاملی که موجب برکناری رئیس‌جمهوری این کشور شود،‌ ارائه نشده است. اما این موضوعی است که ملت‌ها همیشه و در هر زمانی برای سرنگونی یک دیکتاتور مبارزه می‌کنند و ترامپ نشانه‌های عملی یک دیکتاتور را دارد». 

عمر در کنار «رشیده طلیب» دیگر نماینده فلسطینی‌الاصل کنگره آمریکا درخواست برکناری ترامپ را که گروه حقوق مدنی موسوم به «با مردم» مطرح کرده است ، امضا کرده‌اند. 

دفتر طلیب اعلام کرد که این نماینده معتقد است ترامپ کارهای زیادی را مرتکب شده که باید به خاطر آنها محاکمه قضائی شود.

در همین راستا «مایکل کوهن» وکیل سابق رئیس جمهوری آمریکا گفت از این بیم دارد که ترامپ در صورت شکست در انتخابات ۲۰۲۰ اجازه ندهد فرد پیروز به صورت مسالمت‌آمیز قدرت را در دست گیرد.

کوهن هنگام شهادت در مقابل  کمیته نظارت در مجلس نمایندگان افزود: «با توجه به تجربه من در همکاری با ترامپ می‌ترسم که در صورت شکست او در انتخابات سال ۲۰۲۰ قدرت به صورت صلح‌آمیز منتقل نشود».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز