خبرگزاری کار ایران

بارسلونا به دنبال شکست طلسم شوم

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۰۹۲

امشب سانتیاگوبرنابئو میزبان دومین دور از سه‌گانه ال‌کلاسیکو در سال جدید میلادی است؛ دیدار برگشت از نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا.

به گزارش ایلنا، دیدار رفت در نوکمپ با تساوی یک-یک پایان یافت و حالا امشب باید در خانه کهکشانی‌ها تکلیف تیم صعودکننده به فینال کوپا دل‌ری مشخص شود. کوپا دل‌ری متعلق به بارسلوناست. این تیم از سال ۲۰۱۵ در همه دوره‌ها جام قهرمانی را بالای سر برده است. کاتالانی‌ها در ۲۳ بازی حذفی خود که انجام دادند شکست‌ناپذیر بودند و تنها تیمی که توانسته آن‌ها را متوقف کند رئال‌مادرید بوده. این اتفاق در فصل ۱۳-۲۰۱۲ در نیمه‌نهایی رخ داد و سفیدپوشان توانستند با شکست بارسلونا فینالیست شوند. 

یک سال بعد دوباره تیم مادریدی پیروز شد؛ این بار در تک بازی و فینال کوپا دل‌ری ۲۰۱۴ اتفاق افتاد. در سال ۲۰۱۳ در برنابئو بازی یک-یک مساوی شد. گل بارسا را لیونل مسی به ثمر رساند و رافائل واران بازی را به تساوی کشاند. در دیدار برگشت، مادرید در نوکمپ جبران کرد و با پیروزی ۳-یک راهی فینال شد. در آن دیدار آنخل دی‌ماریا درخشید و کریستیانو رونالدو دبل کرد. آن سال مادرید با شکست اتلتیکومادرید قهرمان کوپا دل‌ری شد. 

بارسلونا پس از آن بازی حذفی همه ۲۳ بازی رفت و برگشت را با پیروزی پشت سر گذاشت. آبی‌اناری‌ها در این مدت با ۱۸ تیم روبه‌رو شدند؛ کارتاخنا، ختافه، لوانته، سوسیداد(2 بار)، هوئسکا، الچه، اتلتیکومادرید(2 بار)، ویارئال، ویانونسه، اسپانیول(2 بار)، اتلتیک‌بیلبائو(2 بار)، والنسیا(2 بار)، هرکولس، مورسیا، سلتاویگو، کولتورال، لوانته و سویا. 6 سال و یک روز بعد دوباره بارسا با تیمی روبه‌رو خواهد شد که نتوانسته در 2 بازی رفت و برگشت از سد آن عبور کند؛ رئال‌مادرید! بنابراین کاتالان‌ها امشب انگیزه زیادی دارند تا این طلسم را مقابل حریف همیشگی‌شان بشکنند.

 مسی باانگیزه‌تر از هر زمان دیگر

بارسلونا برای 2 ال‌کلاسیکوی پیش رو خوش‌بین است که دلیل دارد. آبی‌اناری‌ها ابتدا امشب در دیدار برگشت کوپا دل‌ری به مصاف رئال‌مادرید می‌روند و شنبه در لالیگا دوباره در برنابئو بازی خواهند کرد. همچنین پیروزی قاطع برابر سویا(۴-۲) در شنبه‌ای که گذشت نشان داد که لیونل مسی به دوران اوج خود برگشته و دیگر آسیب‌دیدگی ندارد. ستاره آرژانتینی توانست در دیدار شنبه علاوه بر هت‌تریک، پاس گل هم به لوئیس سوارس بدهد. مهاجم بارسلونا با ۲۵ گل آقای گل لالیگاست و در اروپا بالاتر از همه قرار دارد. این بهترین شرایط برای مسی است که 2 ال‌کلاسیکو پیش رو دارد. 

با این حال موضوع فراتر از این است. کاپیتان بارسا برای این 2 بازی به سانتیاگوبرنابئو می‌رود؛ ورزشگاهی که تبدیل به باغچه خانه‌اش شده است. او از نخستین بازی‌اش در برنابئو که به نوزدهم نوامبر ۲۰۱۵ برمی‌گردد تاکنون ۱۹ بار در این ورزشگاه ال‌کلاسیکو را تجربه کرده و توانسته ۱۵ گل به ثمر برساند. برنابئو ورزشگاهی است که بیشترین گل‌ها را در آنجا به ثمر رسانده(به جز ورزشگاه خانگی یعنی نوکمپ) مسی در این ۱۹ بازی ۱۰ پیروزی، 3 تساوی و ۶ شکست را تجربه کرده است. 

او در 2 بازی اخیرش در این ورزشگاه 2 پیروزی ۳-۲ و ۳-صفر را به دست آورده است. کاپیتان آرژانتینی بارسا آماده است تا دوباره در سانتیاگوبرنابئو دروازه رئال‌مادرید را باز کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز