خبرگزاری کار ایران

نماینده فائو در ایران:

فائو در زمینه مدیریت آبخیزداری و احیای آب در ایران فعالیت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۱۸۴

نماینده فائو در ایران گفت: قصد داریم تولید گندم را با همین سطح زیر کشت در مناطق آبی و دیم بالا ببریم و در این زمینه الگوی کشت، رقم گندم، مدیریت مزرعه و اصلاح ارقام گندم را مدنظر داریم تا بتوانیم مصرف کمتری در زمینه آب داشته باشیم و آن را مدیریت کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، جرارد بودکر نماینده فائو در ایران در نشست مشترک کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران در رابطه با فعالیت‌های فائو در ایران اظهار کرد: فعالیت‌های ما تقریباً به صورت محدود است و در سطح محلی انجام می‌شود. به همین دلیل زمانی که لازم باشد بسته‌های آموزشی را به شما عرضه می‌کنیم. ما امیدواریم بتوانیم یک مشارکت فعال و خوب را با اتاق تعاون ایران داشته باشیم تا بتوانیم گستره فعالیت‌های فائو در ایران را از سطح محلی به تمام مناطق افزایش دهیم.

وی افزود: ما می‌خواهیم از این موقعیت استفاده کنیم تا اقدامات فائو در ایران به تمام این کشور برسد. تاکنون طرف مشارکت فائو در ایران وزارت جهاد کشاورزی بود البته تفاهم‌نامه‌هایی را با دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌های دیگر هم داشته‌ایم اما با نهاد خصوصی تا به حال مشارکتی نداشته‌ایم.

بودکر در رابطه با پروژه آبخیزداری خاطرنشان کرد: ما با سازمان جنگل‌ها پروژه‌ای را در زمینه مدیریت آبخیزداری در حال انجام داریم که هدف آن دید یکپارچه به کنترل آب و منابع آبخیزداری در ایران است تا تغییر الگوی بارش و سیلاب‌ها و تخریب و فرسایش خاک مدیریت و کنترل شود که این پروژه در حال نگارش است و شامل کنترل سیلاب، کنترل فرسایش خاک و کنترل رانش زمین می‌شود.

وی با اشاره به تامین اعتبار این پروژه گفت: فائو این پروژه را به صورت UTF که صندوق امانی یکجانبه محسوب می‌شود راه‌اندازی کرده و دولت ایران پول آن را پرداخت خواهد کرد. تفاهم‌نامه‌های امضا شده با فائو برای هیچ کدام از طرفین بار مالی ندارد.

نماینده فائو در ایران در رابطه با همکاری با بخش خصوصی تصریح کرد: برای همکاری با بخش خصوصی ما نیاز به اجازه کار از دفتر فائو در رم داریم. البته فعالیت‌هایی که با شرکت‌های تجاری خصوصی انجام می‌شود قراردادهای مشخصی خواهد داشت.

وی با اشاره به پروژه بهره‌وری تولید گندم در ایران اذعان داشت: پروژه جدیدی که در مراحل اولیه آن هستیم در خصوص سیستم‌های گندم، افزایش بهره‌وری و عملکرد آن است که می‌تواند با پروژه دانه‌های روغنی به خصوص در زمینه ماشین‌آلات و کشاورزی حفاظتی منطبق شود. در این پروژه طرف ایرانی ما سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و معاونت تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی است. ما برای  فعالیت‌های مختلف در این منطقه نگاه‌مان بیشتر به کشورهای شمال ایران است که می‌تواند فعالیت‌های مشترکی را با ایران داشته باشد.

بودکر با اشاره به اهمیت تبادل اطلاعات و یادگیری تاکید کرد: تبادل اطلاعات و یادگیری در فائو بسیار مورد اهمیت است و ما بر آن تاکید داریم به همین دلیل زمینه همکاری و تبادل اطلاعات را بین کشورها فراهم می‌کنیم. البته این تبادل اطلاعات بین کشورهای جنوب- جنوب بسیار مهم است. ما می‌خواهیم از شما به عنوان شریک استفاده کنیم تا بتوانیم تمام مناطق ایران را به یک شکل مدیریت کرده و اطلاعات را به تمام نقاط تعمیم دهیم.

وی افزود: بسیاری از افراد حاضر به پذیرش ریسک برای اجرایی‌سازی تجربیات و تحقیقات فائو نیستند و این ترویج را اتاق تعاون ایران می‌تواند برعهده بگیرد. اتاق تعاون می‌تواند راه را برای همکاری‌های بیشتر و افزایش سطح پروژه‌ها هموار کند.

نماینده فائو در ایران گفت: تغییر اقلیم و افزایش جمعیت در سرزمین خشکی مانند ایران مشکل ایجاد کرده اما فائوی ایران هم بر این موضوع تمرکز دارد و در زمینه حسابرسی آب فعالیت می‌کند. پروژه‌هایی در زمینه تولید وجود دارد که قصد داریم تولید گندم را با همین سطح زیر کشت در مناطق آبی و دیم بالا ببریم و در این زمینه الگوی کشت، رقم گندم، مدیریت مزرعه و اصلاح ارقام گندم را مدنظر داریم تا بتوانیم مصرف کمتری در زمینه آب داشته باشیم و آن را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز