خبرگزاری کار ایران

استقبال پمپئو از اقدام لندن برای درج نام حزب الله در فهرست تروریسم

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۰۷۷

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش از تصمیم انگلیس برای درج نام جنبش حزب الله لبنان در فهرست تروریسم استقبال می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با اعلام استقبال کشورش از اقدام انگلیس برای درج نام جنبش حزب الله لبنان در فهرست تروریستی تأکید کرد که لندن بین دو جناح سیاسی و نظامی این حزب تفاوتی قائل نیست. 

پمپئو طی گزافه‌گوئی‌هایی در توئیتر نوشت: «این گروه تروریستی که مورد حمایت ایران است، دستش به خون آمریکایی‌ها آلوده است و همچنان به حملات خود در خاورمیانه ادامه می‌دهد».

وی در ادامه مدعی شد که تلاش‌های اروپا و جهان برای مقابله با ایران رو به پیشرفت است.

پایگاه الکترونیکی دولت انگلیس اعلام کرد که دولت با هدف تحریم حزب‌الله در کنار گروه‌های تروریستی دیگر پیش نویس قطعنامه‌ای را به پارلمان ارائه داده که در صورت تصویب از اول ماه مارس اجرائی می‌شود.

«ساجد جاوید» وزیر کشور انگلیس نوشت: «حزب‌الله همچنان به بی‌ثباتی در خاورمیانه ادامه می‌دهد و ما دیگر بین جناح نظامی آن که در حال حاضر تحریم است و جناح سیاسی آن تفاوتی قائل نیستیم بنابراین تصمیم به تحریم کامل حزب الله گرفتیم». 

«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس نیز دو جناح نظامی و سیاسی حزب‌الله را مشابه یکدیگر توصیف و در توئیتی نوشت: «ما به شدت از ثبات و شکوفائی لبنان حمایت می‌کنیم اما وقتی موضوع تروریسم به میان می‌آید، ما نمی‌توانیم در مورد آن مسامحه کنیم».

بر اساس این تصمیم، عضویت در گروه حزب‌الله یا انصارالله یا «جنبش یاری اسلام و مسلمانان» جرم به شمار می‌رود و بر اساس قانون انگلیس مجازات آن  ۱۰ سال زندان است.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه پیش از این تصریح کرده بود که کشورش نام هیچ گروهی را که در دولت لبنان نماینده داشته باشد، در فهرست تروریستی قرار نمی‌دهد.

وی در ادامه افزود که پاریس جناح نظامی حزب‌الله لبنان را گروه تروریستی قلمداد می‌کند اما با جناح سیاسی آن که در پارلمان این کشور نماینده دارد، گفت‌وگو می‌کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز