خبرگزاری کار ایران

یک مربی کروات به کادر ما اضافه می‌شود

استیلی: نمی‌توانستیم با غیبت 60 درصد بازیکنان اردو را برگزار کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۶۹۳

بازیکن سابق تیم ملی که سابقه مربیگری در لیگ برتر را نیز دارد، حالا به عنوان مدیر تیم ملی امید کشورمان می‌کوشد تا تیم امید ایران را راهی المپیک کند

به گزارش ایلنا، حمید استیلی این روزها شرایط سختی را تجربه می‌کند. بازیکن سابق تیم ملی که سابقه مربیگری در لیگ برتر را نیز دارد، حالا به عنوان مدیر تیم ملی امید کشورمان می‌کوشد تا تیم امید ایران را راهی المپیک کند. از آنجایی که تیم ملی در فروردین ماه می‌بایستی به مصاف ترکمنستان، عراق و یمن برود، استیلی تلاش می‌کند تا تیم ملی را هرچه زودتر آماده رقابت‌های مقدماتی المپیک کند.

اردوی شما برای پنجم اسفند ماه لغو شد و بار دیگر تیم ملی امید با یک چالش بزرگ مواجه شد.

راستش ما نمی‌خواستیم که چنین اتفاقی بیفتد اما به دلیل اینکه بازیکنان تیم ملی امید را در اختیار نداشتیم، مجبور شدیم اردو را لغو کنیم. در حال حاضر مسوولان روابط بین‌الملل و فدراسیون فوتبال در تلاش هستند تا ضمن انتخاب دو حریف تدارکاتی برای تیم ملی، ترتیبی دهند تا اردوی ما از تاریخ یازدهم اسفند شکل بگیرد.

ما خیلی دوست داشتیم تا اردوی‌مان به موقع برگزار شود اما هرچه حساب و کتاب کردیم، دیدیم که از بیست و شش بازیکن فقط ده، دوازده نفر می‌توانند در اردو حاضر شوند. به همین دلیل ترجیح دادیم تا زمان برگزاری اردو را عوض کنیم.

مگر چند درصد از بازیکنان شما در لیگ برتر بازی می‌کنند؟

در آخرین اردویی که ما داشتیم، حدود سی درصد از بازیکنان ما کسانی بودند که در لیگ برتر بازی می‌کردند اما به وجود آوردن هماهنگی میان کلیه نفرات، از لحاظ فنی و تاکتیکی احتیاج به این دارد تا بازیکنان در کنار هم باشند. اتفاقا ما در این خصوص جلسه‌ای را با رییس فدراسیون فوتبال برگزار کردیم و ایشان اعلام کردند که پشت تیم ملی امید هستند.

شنیدیم تاج اعلام کرده که حتی حاضر است برای حمایت از تیم ملی امید بازی‌های لیگ را تعطیل کند.

بله... تاج پشت تیم ما ایستاده و در جلسه‌ای که با من و کرانچار برگزار کرد، گفت همه جوره از تیم ملی امید حمایت می‌کنم.

گویا قرار است که بازی‌های‌تان در استادیوم آزادی برگزار شود.

بله... از فدراسیون فوتبال، وزیر ورزش و رییس کمیته المپیک خواستیم تا به ما کمک کنند. بدون شک بازی کردن در استادیوم آزادی از هر لحاظ برای ما بهتر است؛ چون تیم ما روی زمین فوتبال بازی می‌کند، کیفیت استادیوم آزادی نسبت به ورزشگاه دستگردی و یا زمین‌های دیگر می‌تواند به ما کمک زیادی کند.

ماجرای جذب مربی جدیدتان چه شد؟

قرار است یک مربی خوب و بدنساز که اهل کشور کرواسی است، در اردوی تیم ما حاضر شود تا بتوانیم بچه‌ها را به شرایط بهتری برسانیم.

قطعا بازی‌های لیگ را دنبال می‌کنید.

بله... همین که بازی‌های لیگ با برنامه‌ریزی و به موقع برگزار می‌شود اتفاق خوبی است. هر چقدر لیگ ما بهتر و قوی‌تر باشد به نفع فوتبال ماست. من امیدوارم شرایط به نحوی پیش برود که همکاری لازم بین لیگ و تیم ملی امید وجود داشته باشد.

می‌خواستیم بدانیم که بازی‌های پرسپولیس را دنبال می‌کنید یا نه؟

من همه بازی‌های لیگ را دنبال می‌کنم و قطعا پرسپولیس نیز در این بین جایگاه ویژه‌ای دارد. مدت‌هاست که ما به صورت بسیار دقیق بازی‌های لیگ را به خاطر حضور بازیکنان تیم ملی و آنهایی که شرایط سنی خوبی دارند دنبال می‌کنیم.

رویارویی پرسپولیس با نفت مسجدسلیمان را چطور دیدید؟

به هر حال این بازی شرایط خاص خودش را داشت و من فکر می‌کنم که نفت مسجدسلیمان توانست در بازی با پرسپولیس نتیجه خوبی بگیرد. بدون شک پرسپولیسی‌ها به دنبال پس گرفتن صدر جدول هستند و این موضوع باعث می‌شود تا آنها از لحاظ انگیزشی در شرایط خوبی باشند. به نظر من با اینکه پرسپولیس چند بازیکن محروم و مصدوم داشت اما توانست در آن شرایط سخت، بازی خوبی را به نمایش بگذارد.

از مشکلات باشگاه استقلال باخبر هستید؟

استقلال و پرسپولیس از تیم‌های خوب و پرطرفدار کشور ما هستند. اینکه این تیم‌های بزرگ و پرطرفدار دچار چنین مشکلاتی می‌شوند، اتفاق خوبی نیست اما پرسپولیس و استقلال با توجه به شرایطی که دارند، گاهی دچار این مشکلات می‌شوند. من امیدوارم هر دو باشگاه با صبر و شکیبایی خودشان، با تمرکز لازم در ادامه بازی‌ها حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز