خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

پلیس روسیه احتمالا در ایجاد منطقه حائل در مرزهای سوریه و ترکیه شرکت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۰۸۴

وزیر خارجه روسیه مشارکت پلیس این کشور در ایجاد منطقه حائل در مرزهای سوریه و ترکیه را دور از ذهن ندانست.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه پیش از سفر به چین و ویتنام گفت: «محور ایجاد منطقه حائل از سلاح بر اساس توافقی است که سوریه و ترکیه در سال ۱۹۹۸ امضا کرده‌اند. این توافق به لزوم همکاری طرفین برای رفع تهدیدات  تروریستی در مرزهای مشترک منحصر است و ترکیه اجازه دارد برخی فعالیت‌هایش را در بخش‌هایی از مرزهای سوریه انجام دهد». 

لاوروف تأکید کرد که صحبتی از انجام هر نوع عملیات نظامی مشترک نیست.

وی گفت: «ما موضوع توافق‌های زمینی درباره آتش‌بس و ایجاد مناطق کاهش تنش را بررسی می‌کنیم اما بار دیگر تأکید می‌کنم که نیروهای نظامی در زمینه جزئیات هماهنگی‌های لازم را انجام داده و موضع دمشق و آنکارا را مد نظر قرار می‌دهند». 

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: «مسکو نگرانی‌های آنکارا درباره مسئله کرد‌ها را درک می‌کند. توافق نظری بین روسیه و ترکیه درباره گروه‌های کرد در سوریه وجود ندارد. مشارکت پلیس نظامی روسیه را بررسی می‌کنیم».

وزیر خارجه روسیه در پایان تأکید کرد که آمریکا به اجرای تصمیم شماره ۲۲۵۴ سازمان ملل درباره صلح سوریه پایبند است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز