خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع ترکیه مطرح کرد؛

موافقت آمریکا با تکمیل نقشه راه منبج در سریع‌ترین زمان ممکن/ آنکارا فقط تروریست‌­ها را مورد هدف قرار می­‌دهد

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۸۹۳

وزیر دفاع ترکیه از موافقت آمریکا با رفع موانع موجود در مسیر اجرایی شدن نقشه راه منبج سوریه و تکمیل آن در سریعترین زمان ممکن خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ «خلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه امروز- شنبه در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی از روند مذاکره با «پاتریک شاناهان» وزیر دفاع آمریکا در واشنگتن سخن گفت.

وی تأکید کرد که در این سفر به همراه هیأت همراه از جمله « یاشار گولر» رئیس ستاد فرماندهی نیروهای مسلح با مقام‌های پنتاگون دیدار کرده است.

آکار توضیح داد که در این نشست موضوع مبارزه با تروریسم به صورت ریشه‌­ای و عمیق بررسی شده و بر پایبندی ترکیه به مبارزه با تمام گروه‌­های تروریستی و در صدر آنها گروه تروریستی داعش، «گولن» و «حزب کارگران کردستان» موسوم به « پ.‌ک.‌ک» تأکید کرده است.

وی در ادامه افزود:‌«ما دیدگاه آمریکا در قبال تدابیر لازم در این زمینه را مثبت ارزیابی می­‌کنیم».

وزیر دفاع ترکیه گفت: «آمریکایی­‌ها با عدم تأخیر در اجرای نقشه راه منبج و تکمیل آن در سریع‌ترین زمان ممکن موافقت کردند.»

وی گفت: «هیأت ترک در این دیدار بر ضرورت خروج تمام تروریست‌­های یگان­‌های مدافع خلق موسوم به ی.‌پ‌.گ و خله سلاح آنان تأکید کرده است.

آکار در ادامه از طرح موضوع استرداد «فتح الله گولن» رهبر مخالفان ترکیه و دیگر اعضای این گروه تروریستی در دیدار با مقامات پنتاگون خبر داد.

وی گفت که با مقام‌های آمریکایی درباره خروج نیروهای واشنگتن از سوریه نیزهم بحث و تبادل‌نظر کرده‌­اند.

وزیر دفاع ترکیه بر لزوم عدم ایجاد خلاء قدرت به دنبال خروج نیروهای آمریکا از سوریه به هر شکلی که باشد، تأکید کرد.

وی گفت که این نشست موضوع منطقه امن در سوریه را مورد بررسی قرار داده و ترکیه بر لزوم خروج نیروهای حزب کارگران کردستان و یگان­‌های مدافع مردمی از منطقه و کنترل آنها توسط آنکارا تأکید کرده است.

آکار همچنین بر ضرورت تضمین بازگشت آوارگان سوری از ترکیه به سرزمین و منازل خود در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید کرد.

وی با اشاره به مکالمه تلفنی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که این گفت‌وگو در ایجاد برخی نقاط تفاهم تاثیر مثبت داشته است.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه افزود که در روزهای آینده کشورش به رایزنی‌­ها ادامه می‌­دهد و تا حد توان برای تحقق برخی تحولات در موضوعات مطرح شده تلاش خواهد کرد.

وی در پایان افزود که ترکیه فقط تروریست‌­ها را مورد هدف قرار می­‌دهد و هیچ مشکل خاصی با دوستان عرب و کرد و گروه‌­­های قومی و مذهبی دیگر در سوریه ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز