خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره اوقاف رشت خبر داد:

ثبت چهلمین وقف گیلان در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۶۸۹

رئیس اداره اوقاف رشت اعلام کرد: چهلمین وقف گیلان در سال جاری در شهرستان رشت به ثبت رسید.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام حمیدرضا کریمی، رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت اظهار کرد: چهلمین وقف گیلان در سال جاری در روستای مژده شهرستان رشت به ثبت رسید.

وی اعلام کرد: رضا معتمدی مژدهی، واقف اهل رشت یک هزار و 503 متر از زمین خود را وقف کرد.
 
رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت افزود: ارزش ریالی این ملک موقوفه 750 میلیون ریال برآورد شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: نیت وقف این خیر رشتی، تامین هزینه های عمران و آبادی آستان مبارک آقا سید محمد روستای مژده است.
 
کریمی اعلام کرد: این پنجمین وقف شهرستان رشت در سال جاری است.
 
وی با بیان اینکه شهرستان رشت 400 موقوفه و چهار هزار و 500 رقبه دارد، گفت: بیشتر نیات موقوفات این شهرستان روضه خوانی امام حسین(علیه السلام) و کمک به فقراست.
 
رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت، کمک خیران و واقفان را از راهکارهای توسعه و عمران و آبادنی بقاع متبرکه برشمرد و گفت: بقاع متبرکه و مساجد مهمترین پایگاه مردمی در کشور ما هستند  و مردم خیر گیلان و رشت هیچگاه از کمک به این اماکن مقدس دریغ نکرده‌اند.
 
وی عمران و توسعه فیزیکی بقاع متبرکه را زمینه ساز حضور بیشتر مردم در اماکن مقدسه و امام زادگان دانست و گفت: برای خدمات دهی فرهنگی و معنوی به مردم باید اماکن متبرکه آراستگی در خور شان داشته باشند.
 
کریمی با اشاره به در دست نوسازی و بهسازی بودن 30 درصد بقاع متبرکه شهرستان رشت گفت: حجم بسیاری از هزینه عملیات های عمرانی در بقاع متبرکه رشت توسط مردم و خیران محلی تامین می شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز