خبرگزاری کار ایران

فرکی: ما به سقوط فکر هم نمی کنیم / آرزو می کنم ماشین سازی در لیگ بماند

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۲۷۹

سرمربی تیم پیکان می گوید من به بازیکنانم این تفکر را انتقال داده‌ام که هرگز به سقوط فکر نکنند اما باید دید شرایط چطور رقم می‌خورد. ما نمی‌توانیم با این شرایط به بالای جدول برسیم اما تاکید می‌کنم که فوتبال قابل پیش‌بینی نیست.

به گزارش ایلنا، حسین فرکی در نشست خبری پیش از دیدار تیم های ماشین سازی تبریز و پیکان، اظهار داشت: : امیدواریم مقابل ماشین‌سازی بازی قابل قبولی نسبت به دو بازی قبل انجام دهیم. پیش‌بینی نتیجه سخت است و همه چیز در پایان بازی مشخص می‌شود. سومین حضورم روی نیمکت پیکان است. یک فصل و نیم از فوتبال دور بودم و می‌خواستم خودم را بازسازی کنم. با توجه به شرایطی که در پیکان به وجود آمد این موقعیت فراهم شد که کارم را بعد از یک فصل و نیم ادامه دهم.

وی افزود: شرایط سختی برای پیکان در نیم فصل اول به وجود آمده بود. در سه بازی گذشته دو شکست داشتیم و هنوز زمان کافی داریم تا با کار بیش‌تر بتوانیم تفکرات‌مان را در تیم پیاده کنیم. ما یک بازی عقب افتاده هم مقابل سایپا داریم. امیدوارم فردا نیز بازی قابل قبول‌تری نسبت به دو بازی گذشته ارائه دهیم. همانطور که الان می‌دانید لیگ به شکلی درآمده است که یکسری از تیم‌ها بالای جدول برای قهرمانی و سهمیه می‌جنگند و تیم‌های دیگر برای بقا. در این میان تیم‌هایی هستند که مانند ما و ماشین‌سازی در میانه جدول تلاش می‌کنند خود را به بالا نزدیک کنند تا اینکه بخواهند در جمع تیم‌های قعرنشین قرار بگیرند.

سرمربی تیم پیکان، بیان کرد: فکر می‌کنم فردا یک بازی خیلی خوب را شاهد باشیم. ما با شناخت خوبی به مصاف حریف می‌رویم و امیدواریم که دست پر به خانه برگردیم. ماشین‌سازی از جمله تیم‌هایی است که خیلی خوب حمایت می‌شود و یک تیم ریشه‌دار است. آرزو می‌کنیم چنین تیم‌هایی سالیان سال در لیگ برتر بمانند چرا که زمانی من در تیم پاس بازی می‌کردم و با همین تیم ماشین‌سازی رقابت داشتم.

فرکی در مورد این که این بازی برای آن‌ها ۶ امتیازی محسوب می‌شود هم بیان کرد: ما شناخت خوبی از حریف داریم و ۴ بازی آخر این تیم را آنالیز کردیم. این تیم بازیکنان خوبی در اختیار دارد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند در روند بازی تأثیرگذار باشند اما ما هم به پیروزی نیاز داریم تا هرچه سریع‌تر بتوانیم روحیه خود را برگردانیم تا جایگاه خودمان را ارتقا ببخشیم. به دنبال این هستیم که فردا بازی زیبایی به نمایش بگذاریم چرا که لذت تماشای فوتبال باید برای تماشاگر محفوظ بماند. البته می‌دانم که کار ساده‌ای مقابل ماشین سازی نداریم. نقاط ضعف و قوت حریف را آنالیز کرده‌ایم و می‌خواهیم با انجام کارهایی که در تمرینات کار کرده‌ایم، شرایط خوبی داشته باشیم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان درباره اینکه آیا تیمش قرار است برای بقا بجنگد عنوان کرد: ما به دنبال قرارگیری در رده‌های میانی به سمت بالای جدول هستیم و اصلاً به سقوط فکر نمی‌کنیم. در پایین جدول چند تیم با شرایط یکسان حضور دارند و ما می‌خواهیم با برتری برابر این تیم‌ها شرایط خوبی کسب کنیم. 

وی در واکنش به این سوال که شما هر وقت هر تیمی در میانه فصل تحویل گرفتید، نتایج خوبی کسب کردید، گفت: من اصلا موافق این نظر شما نیستم، چرا که همیشه از ابتدای فصل با یک تیم شروع کردم. من فقط یک بار در سپاهان در میانه فصل آمدم آن هم با این تیم نتایج خوبی کسب کردیم و شرایط تیم خیلی بهتر شد.

فرکی درباره شکست‌های پیاپی و تمام نشدنی پیکان گفت: این اتفاق ممکن است برای هر تیمی رخ دهد. شما ببینید پیکان زمانی هفت برد پیاپی داشت و آن زمان سوال می‌شد؛ چطور ممکن است این اتفاق بیفتد. الان هم سپاهان 20 هفته است شکست نخورده و زمانی با فولاد ما چنین شرایطی داشتیم. این آمارها کیفیت تیم‌ها را نشان می‌دهد. ما باید تلاش کنیم شرایط تیم تغییر کند. در اینکه پیکان تیمی ریشه‌دار با ساختار خوب است، شکی نیست اما نمی‌توان با این بضاعت با تیم‌هایی که در بالای جدول قرار دارند، رقابت کنیم. یک موقع تیمی در بخش اقتصادی ضعیف است اما حداقل تماشاگر دارد. مثل تیم نفت مسجدسلیمان و نساجی که به خاطر حمایت هوادارانشان تا الان این شرایط را در لیگ دارند. در حالیکه ما هر وقت با تیم‌های پرطرفدار البته در زمین خودمان بازی می‌کنیم، غریبه هستیم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در این باره اضافه کرد: زمانی اتفاق می‌افتد که استقلال خوزستان با کمترین هزینه قهرمان لیگ می‌شود و زمانی هم فولاد با یکسری بازیکن جوان قهرمان می‌شود. در فوتبال از این اتفاقات رخ می‌دهد اما الان اگر بخواهیم تیم‌های بی‌بضاعتی مثل ما را در جمع مدعیان قرار دهیم، ممکن نیست. عدالت در فوتبال رعایت نمی‌شود. تیم ما پتانسیل خوبی دارد اما بازیکنان برای خرج زندگی خود تلاش می‌کنند. نه اینکه نخواهند بیشتر تلاش کنند بلکه توان‌شان در این حد است. قطعا با این بضاعت نمی‌شود برای قهرمانی جنگید به این خاطر به دنبال نتایج خوب هستیم.

وی در پایان در ارتباط با اینکه فکر می‌کند تیمش نیم‌فصل برای بقا می‌جنگند یا به این مسئله فکر نمی‌کند، اظهار داشت: اگر ذوب‌آهن را به تیم‌های بالای جدول اضافه کنیم باید گفت همه آنهایی که بالا هستند از هر نظر شرایط خوبی دارند. اگر چه در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. من به بازیکنانم این تفکر را انتقال داده‌ام که هرگز به سقوط فکر نکنند اما باید دید شرایط چطور رقم می‌خورد. ما نمی‌توانیم با این شرایط به بالای جدول برسیم اما تاکید می‌کنم که فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. مسئله دیگری که به بازیکنان گفته‌ام این است که آنها تا لحظه به صدا در آمدن سوت داور به تلاش‌شان ادامه دهند. فقط زمانی نتیجه غیرقابل تغییر است که شما دو دقیقه مانده به بازی یا باید 4 بر صفر جلو باشی یا 4 بر صفر عقب. در این شرایط در 2 دقیقه نتیجه‌ نمی‌تواند مساوی شود اما در بقیه موارد بارها پیش آمده تیمی که 2 بر صفر جلو بوده یا 2 بر صفر عقب، نتیجه در عرض چند دقیقه برعکس شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز