خبرگزاری کار ایران

پرسپولیس با برانکو بالاخره به نیمه‌نهایی رسید

هتریک پیروزی مقابل پدیده و شکست طلسم 8 ساله

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۵۵۰

پرسپولیس دو قهرمانی اخیر خود را به صورت متوالی و تحت هدایت علی دایی و در فصول ۸۸-۸۹ و ۸۹-۹۰ به دست آورد و بعد از آن دیگر توفیق چندانی در جام حذفی به دست نیاورد

به گزارش ایلنا،پرسپولیس دو قهرمانی اخیر خود را به صورت متوالی و تحت هدایت علی دایی و در فصول ۸۸-۸۹ و ۸۹-۹۰ به دست آورد و بعد از آن دیگر توفیق چندانی در جام حذفی به دست نیاورد .دراماتیک‌ترین ناکامی برای پرسپولیس در سال 92-91 مقابل سپاهان رقم خورد. جایی که پرسپولیس در فینال و مقابل تماشاچیان خود در ضربات پنالتی شکست خورد.

شکست حسرت 8 ساله

پرسپولیس در مقابل سپاهان، قشقایی و صنعت‌نفت آبادان در ضربات پنالتی حذف شده بود تا حسرت‌شان در جام حذفی 8 ساله شود. بالاخره اما این حسرت در دیدار مقابل پدیده شکسته شد و پرسپولیس توانست با عبور از این تیم خاطرات تلخ حذف در ضربات پنالتی و جام حذفی را از یاد پاک کند. پرسپولیسِ برانکو به اندازه تمام موفقیت‌هایش در لیگ برتر و لیگ قهرمانان، ناکام همیشه‌ جام حذفی بود.

بالاخره نیمه‌نهایی با برانکو

پرسپولیس با برانکو در این چهار سال، رنگ نیمه‌نهایی را به خود ندیده بود. قرمزها در نخستین سال حضور برانکو ایوانکوویچ تا یک‌‌چهارم نهایی پیش روی خوبی داشتند اما مقابل ذوب‌آهن در وقت‌های اضافی شکست خوردند و پیش از نیمه‌نهایی حذف شدند. بدتر از آن، جام حذفی فصل بعد بود که پرسپولیس در همان بازی اول یعنی در مرحله‌ یک شانزدهم حذف شد.

خاطرات تلخ قشقایی

تیم برانکو در حافظیه به دیدار تیم دسته دومی قشقایی شیراز رفت اما بدون ملی‌پوشانش از پس این تیم برنیامد. صد و بیست دقیقه با نتیجه یک – یک خاتمه یافت و پرسپولیس در ضربات پنالتی حذف شد. تنها گل ولادیمیر پریموف اوکراینی هم در همین مسابقه زده شد. یک سال بعد پرسپولیسی‌ها پس از شکست دادن نفت تهران و بادران، در مرحله یک‌چهارم مقابل صنعت‌نفت آبادان قرار گرفتند. آنها با گل فرشاد احمدزاده پیش افتادند اما در ادامه، سرنوشت بازی با قشقایی برایشان تکرار شد. صنعت‌نفت گل مساوی را زد و بازی که به ضربات پنالتی کشید، پرسپولیس دوباره با جام حذفی خداحافظی کرد.

سالی که نکوست از زمستانش پیداست

امسال هم تیم برانکو بعد از پیروزی مقابل تیم‌های نود ارومیه و سپیدرود رشت، به پدیده رسید‌ و بزرگ‌ترین انگیزه‌اش برای این بازی، شکستن طلسم نیمه‌نهایی جام حذفی بود که در این سه، چهار سال هرگز آن را تجربه نکرده بود. در واقع پرسپولیس با هت‌تریک پیروزی برابر پدیده، طلسم ناکامی‌هایش در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی را هم شکست و برای نخستین بار، با برانکو به نیمه‌‌نهایی رفت. پرسپولیس در نیمه‌‌نهایی با سپاهان روبرو می‌شود که میزبانی نیمه‌نهایی به اصفهان رسیده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز