خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان مطرح کرد:

ضرورت تقویت هواشناسی خوزستان از نظر سخت افزاری و نرم افزاری

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۷۸۶

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: هواشناسی استان خوزستان چه از لحاظ سخت افزاری و چه از لحاظ نرم افزاری باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی زاده در جلسه ای با معاون پژوهشی سازمان هواشناسی کشور در اداره کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به متفاوت بودن شرایط جغرافیایی خوزستان نسبت به دیگر استان های کشور، اظهار کرد: در آن واحد  و در ساعتی خاص شاهد چند مدل آب و هوایی به صورت هم زمان هستیم.

وی با اشاره به کثیرالبحران بودن استان خوزستان گفت: ۳۳ درصد آب‌های جاری و  سدهای بزرگ کشور در استان خوزستان است، از سوی دیگر نیز خوزستان با یک توپوگرافی خاص از دشت ها، تالاب ها، تپه ماهورها، رشته کوه های زاگرس  و… برخوردار است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: نوع خاک و نفوذ پذیری در خوزستان نیز متفاوت است، مناطق جلگه ای این خاک به گونه ای است که به راحتی سیلاب در آن جاری می شود و اگر دچار خشکسالی شده باشد شرایط بروز سیلاب را آسانتر میکند.

حاجی زاده با تاکید بر وجود مشکل در زیرساخت های استان خوزستان، تصریح کرد: بپذیریم که خوزستان پاشنه آشیل کشور در زمینه های مختلف است؛ چراکه در اغلب ابعاد خوزستان اگر خللی در کار خوزستان ایجاد شود کشور را نیز با ان مشکل خود درگیر میکند.

وی با اشاره به مشکلات و کمبودات در حوزه هواشناسی استان خاطرنشان کرد: اقدامات بسیاری در این حوزه دولت انجام داده است و استاندار خوزستان نیز تاکید زیادی بر تقویت این حوزه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: لازم است بیشتر از این به موضوع هواشناسی در خوزستان توجه شود، چراکه هواشناسی خوزستان تنها برای استان خوزستان نیست و منطقه جنوب و جنوب غرب را تحت تاثیر قرار میدهد.

حاجی زاده افزود: باید توجه ویژه ای به هواشناسی خوزستان شود و نگاه علمی به موضوعات هواشناسی نیز بیشتر شود و در این حوزه پژوهش صورت گیرد.

وی ادامه داد: خوزستان یک کیس پژوهشی برای سازمان هواشناسی محسوب می شود. از همه ابعاد میتوان روی آن پژوهش کرد و سازمان هواشناسی می تواند در این حوزه از خوزستان به عنوان پایلوت استفاده کند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان این که سیستم هواشناسی خوزستان فقیر است، توضیح داد: خوزستان نیازمند دستگاه های بیشتری در حوزه هواشناسی است و هر چه به هواشناسی خوزستان توجه شود کم است، چراکه همه پدیده ها در این استان رخ می دهد که برخی از آنها آنی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز