خبرگزاری کار ایران

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان خبر داد:

طرح آمریکا برای اخراج نیروهای حشد الشعبی از استان­‌های غربی عراق

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۴۲۰

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از طرح آمریکا برای اخراج نیروهای حشد الشعبی از استان‌های غربی این کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «علی جبار» عضو کمیسیون امنیت و دفاع عراق در مصاحبه با خبرگزاری «المعلومه» گفت: «نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد در استان الانبار و استان‌های غربی کشور به دنبال اخراج نیروهای حشد الشعبی از این استان‌­ها هستند».

وی تأکید کرد که این طرح­‌ها به دلیل ترس آمریکا از درگیری با نیروهای حشد الشعبی و جهت‌دهی افکار عمومی برای مقابله با اقدام دولت مرکزی برای اخراج نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور که به صورت غیر قانونی حضور دارند، صورت می‌­گیرد.

جبار افزود: «تمام تلاش‌­های آمریکا برای خروج حشد الشعبی از استان­‌های غربی شکست خواهد خورد و در هدف خود برای ایجاد افکار عمومی در تایید ادامه حضورش در عراق موفق نخواهد شد».

وی در ادامه گفت: «نیروهای آمریکا از حشد الشعبی می­‌ترسند و تلاش می­‌کنند نیروهای آن را از پایگاه‌­ها و مناطق حضور نظامی خود در الانبار و نینوی و صلاح‌الدین دور کنند».

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از تلاش نیروهای آمریکا برای تأسیس پایگاه نظامی با هدف کسب حمایت توده مردم عراق و افزایش دوره حضور آمریکا در این کشور خبر داد.

«کاظم الحاج» کارشناس امنیتی عراق نسبت به طرح آمریکا برای استفاده از برخی افرادی که تابعیت عراقی دارند به عنوان مزدور علیه نیروهای امنیتی و حشد الشعبی و برخی چهره­‌های دیگر در منطقه غربی و نینوی هشدار داد و تأکید کرد که اطلاعات موجود حاکی از آن است که واشنگتن در نظر دارد برای عملی کردن نقشه­‌های جدید خود در عراق نیروهای دیگری غیر از عناصر داعش را ایجاد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز