خبرگزاری کار ایران

خانه موزه سیمین و جلال پولی شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۰۰۰

اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای بازدیدکنندگان داخلی از خانه موزه سیمین و جلال بلیت ۳ هزار تومانی و برای گردشگران خارجی بلیت ۱۰ هزار تومانی را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و بیست و چهارمین جلسه خود لایحه شهرداری تهران را در خصوص تعیین بهای بازدید از خانه موزه سیمین و جلال به تصویب رساندند.

حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران درباره مبلغ ورودی این موزه گفت: بر اساس لایحه شهرداری، مبلغ ورودی ایرانیان ۳ هزار تومان و مبلغ ورودی برای گردشگران خارجی ۱۰ هزار تومان خواهد بود.

 سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر افزود: این هزینه برای برخی از اقشار از جمله خبرنگاران، جانبازان، دانشجویان و دانش‌آموزان به صورت نیم بهاست و هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: در تهران موزه های متعدد از جمله موزه شریعت رضوی، موزه خط و خوشنویسی، موزه شهید بهشتی، موزه شهید مطهری و سایر موزه ها را داریم که مردم  به طور رایگان از آن استفاده می کنند.

این عضو شورای شهر تهران در مخالفت با پولی شدن موزه خانه موزه سیمین و جلال گفت: این موزه سالانه ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و پولی کردن آن سالانه تنها ۱۰ میلیون تومان درآمد ایجاد می کند که درآمد ناچیزی است.

 وی با بیان اینکه موزه های تهران خوابیده و رها هستند، اظهار داشت: باید تلاش کنیم مردم از این امکانات در شهر تهران استفاده کنند.

سیدمحمود میرلوحی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در موافقت با پولی شدن خانه موزه سیمین و جلال گفت: تعداد قابل توجهی موزه در تهران داریم که اگر برای اداره آن تدبیر نکنیم به زودی مجبور می‌شویم از کیفیت کار آنان بکاهیم.

 وی با بیان اینکه یک خانه معمولی هم سالیانه نیازمند تعمیرات است، بیان کرد: ساختمان موزه‌ها استهلاک دارند که باید برای تعمیر و رفع این استهلاک هزینه کنیم.

میرلوحی گفت: بهتر است این موزه‌ها را به بخش خصوصی تحویل دهیم و با درآمد حاصله، هزینه های استهلاک و تعمیر ساختمان را جبران کنیم.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: این لایحه باید به گونه ای تنظیم شود که یک سوم هزینه ها از محل درآمد تامین و یک سوم دیگر را نیز شهرداری تامین کند.

اعضای شورای شهر تهران در نهایت لایحه تعیین بهای بازدید از خانه موزه سیمین و جلال را با ۱۲ رای موافق و ۶ رای مخالف تصویب کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز