خبرگزاری کار ایران

سالاری تاکید کرد :

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها در آموزش و تقویت طرح گفتگوی ملی خانواده

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۸۷۷

استاندار گیلان گفتگو را نوعی مهارت دانست و بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت سمن ها در آموزش و تقویت طرح گفتگوی ملی خانواده تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در جلسه گفتگوی ملی خانواده با بیان اینکه گیلان پیرترین استان کشور است که باید بدان توجه جدی شود، گفت: در خشونت‌های کلامی و مبحث طلاق نیز دچار آسیب‌های جدی هستیم که از شاخص های نگران کننده در استان است.

استاندار گیلان با اشاره به گفتگوی ملی خانواده اظهار داشت: در گفتگوی بین نسلی دچار خلاء هایی هستیم که از اشتباه در برنامه ریزی عمومی به ویژه در حوزه آموزش و پرورش ایجاد شده است.

وی بر ضرورت آموزش مناسب در سنین یادگیری تاکید کرد و افزود: در آموزش عمومی غفلت کردیم و در آموزش عالی به جای کیفیت بیشتر به کمیت پرداختیم.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر غفلت صورت گرفته در مهارت آموزی اجتماعی و حرفه ای تاکید کرد: در مهارت حرفه‌ای اقدام در خور توجهی انجام نداده و امروز اکثریت فارغ التحصیلان فاقد مهارت‌های حرفه ای و شغلی هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه آموزش های فنی و حرفه ایی در جامعه را دست کم گرفتیم که به ایجاد شغلی برای جامعه منجر نشده است.

 استاندار گیلان با اشاره به مهارت‌های اجتماعی خواستار پرداختن جدی رسانه‌ها به این مهم شد و گفت: مهارت‌های اجتماعی در محتوای دروس جدی گرفته نشده و باید از پایه به این مهم پرداخت زیرا برنامه های کوتاه مدت و مقطعی تاثیرگذاری چندانی ندارد.

سالاری خواستار مشارکت تشکل های مردم نهاد در این عرصه شد و افزود: سهم محتواهای اجتماعی و زندگی را در دروس آموزشی تعیین و پایه گذاری کنیم به گونه ایی که در مقطع ابتدایی مهارت های رفتاری، اجتماعی و ارتباطی آموزش داده شود‌.

وی با اشاره به کمبود آموزش های مهارتی در مدارس و عدم انسجام در این حوزه تصریح کرد: متاسفانه مطالب آموزشی فاقد ترتیب و توالی بوده و منجر به مهارت آموزی نمی شود.

استاندار گفتگو را نوعی مهارت دانست و بر ضرورت تقویت آن تاکید کرد و گفت : باید از ظرفیت سمن‌ها در آموزش و تقویت طرح ملی گفتگوی خانواده بهره گرفته تا از استان های موفق در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز