خبرگزاری کار ایران

توضیحات شورای شهر تهران درباره حواشی اخیر ایجاد شده

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۸۴۶

معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای شهر تهران درباره حواشی اخیر توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران نوشت: در پی انتشار خبری مبنی برخورد سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با فردی در محل جلسات صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران، معاونت ارتباطات شورا برخود لازم می‌داند جهت احترام به افکار عمومی و اذهان شهروندان محترم تهران، مواردی را توضیح دهد:

1- تمامی ارکان شورای اسلامی شهر تهران به خصوص اعضای منتخب مردم و معاونت ارتباطات شورا تلاش خود را همواره بر احترام به خبرنگاران گرامی و کمک به شفافیت و انتشار دقیق اخبار شهری به عمل آورده است.

2- خبرنگاران جهت ورود به ساختمان شورا نیازمند ارائه معرفی نامه معتبر از رسانه متبوع خود هستند که پس از بررسی و تایید، شرایط ورودشان به شورا مهیا می‏شود و هیچ گونه امکانی برای ورود خبرنگاران بدون هماهنگی وجود ندارد.

3- فردی که ادعای خبرنگاری دارد تا این لحظه هیچ گونه معرفی نامه و سندی، دال بر خبرنگاری به شورا ارائه نکرده است و اساسا "روزنامه ای" با نام سرمایه گذاری که ایشان در برگه ادعا کرده خبرنگار آن است در هیچ یک از نهادهای مرتبط ثبت نشده و وجود خارجی ندارد.

4- قالب تهیه گزارش و صورتجلسه در شورا با متن برگه منتشر شده متفاوت است و در هیچ یک از موارد که نیاز به تهیه گزارش باشد، نماینده حراست در زیر برگه صورتجلسه اثر انگشت نمی‏زند. ضمن اینکه متن مذکور بر روی برگه یادداشت داخلی نوشته شده که هیچگاه سندی رسمی در برگه یادداشت داخلی ثبت و نگهداری نمی‏شود.

5- به اذعان افراد حاضر در صحن، فرد مذکور با جناب آقای علی اعطا هیچ گونه مصاحبه ای نداشته است؛ بنابراین ادعای حقبول نداشتن مصاحبه، از پایه بی اساس است.

6- علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پی انتشار مطالب مورد نظر سعی کرد تا با سعه صدر و بررسی دقیق علت ایجاد این گونه فضاسازی را دریابد و با ارسال نامه ای به حراست شورا خواست تا نسبت به صحت برگه منتشر شده و مطالب مندرج در آن توضیحاتی را دریافت کند که تصویر نامه به پیوست ارائه شده است.

7- از حراست شورا خواسته شده تا چگونگی هماهنگی ورود به صحن شورا و هویت فرد مورد نظر بررسی شود که نتایج جامع و کامل ان پس از بررسی به همشهریان گرامی ارائه می‏شود.

در پایان لازم می‌دانیم تا تاکید کنیم حفظ احترام همه شهروندان گرامی و خصوصا خبرنگاران که راوی و ناظر فعالیت ها و چشم بیدار جامعه هستند برای اعضا و ارکان شورای اسلامی شهر تهران به عنوان یک اصل غیرقابل تغییر پذیرفته شده است و بر همه رعایت این اصل لازم و واجب است.

***متن نامه سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران به حراست شورا

بسمه تعالی

جناب آقای محمدشفیع جلالوند

رئیس محترم حراست شورای اسلامی شهر تهران

با سلام و احترام؛

در روزهای گذشته در شبکه های اجتماعی، تصویر متن دستنویسی بر روی برگه های یادداشت داخلی شورا منتشر شده است، که شرحی از حضور فردی به عنوان فعال رسانه ای در صحن شورا، مصاحبه وی با اینجانب و برخورد اداره حراست شورا با او را روایت می کند.

در ذیل این یادداشت، امضا و اثر انگشت آقای مجید کرامتی (از کارمندان اداره حراست شورا) و همچنین امضا و اثر انگشت دیگری به نام فرد مذکور در متن دستنویس، درج شده است.

با توجه به طرح ادعاهایی نسبت به اینجانب -چنانکه در ادامه توضیح خواهم داد - محتوای این یادداشت باعث ایجاد سوالات و ابهاماتی در مورد اینجانب شده است و بعضاً، به شبکه های اجتماعی معاند و ضد انقلاب خارج از کشور راه یافته است.

و اما شرح ماوقع؛

یک - در هفته اول دی ماه، در بازدیدی که از منطقه داشتم، شهردار محترم منطقه 19 گزارشی شفاهی مبنی بر سوءرفتار و سوءاستفاده شخص مذکور با عناوین ساختگی به اینجانب ارائه کردند. گفته شد این شخص با این عناوین ساختگی، با برخی کسبه وارد گفتگو شده است و دارای پرونده های متعدد است. این شخص در زمان حضور اینجانب در محل شهرداری و بازدید، در میان حاضرین حضور داشت.

بررسی های غیررسمی دیگر در رابطه با این شخص، حاکی از سوابق درگیری های فیزیکی و مسائل دیگری در رابطه با ایشان بوده است؛ که احتمالاً جنابعالی از آن مطلعید.

دو- خبرنگاران گرانقدری که در صحن شورا حضور پیدا می کنند، برای همه اهالی شورا شناخته شده هستند. اینکه چه کسانی هستند و از کدام رسانه ها می آیند، با هماهنگی معاونت ارتباطات شورا صورت می پذیرد.

در تاریخ مذکور، پس از پایان مصاحبه اینجانب با یکی از شبکه های تلویزیونی، فرد نامبرده در یادداشت مذکور -که به صحن وارد شده بود - درخواست مصاحبه کرد. پرسیدم خبرنگار کدام رسانه هستید؟ در پاسخ، به یک کانال تلگرامی اشاره کرد. پاسخ دادم به عنوان سخنگوی شورا، با کانالها مصاحبه نمی کنم و صرفاً با رسانه های رسمی گفتگو می کنم و به راه افتادم. در همان حال، این فرد با صدای بلند و ادبیات اهانت آمیز، سخنانی گفت که بازگو کردن آن ضرورتی ندارد. البته، نه بازگشتم و نه پاسخی دادم. اساساً گفت و گو و مصاحبه ای انجام نشد.

در یادداشتی که در ذیل آن، امضای یکی کارکنان حراست به چشم می خورد، آمده است: «جناب آقای علی اعطا پس از پایان مصاحبه اعلام داشتند که این مصاحبه را قبول ندارند.»

این سخن کذب محض است. اینجانب، نه در آن روز و نه در روز دیگری، مصاحبه ای با فرد نامبرده نداشته ام.

اساساً مصاحبه ای انجام نشده است، چه برسد به اینکه آن را قبول داشته باشم یا قبول نداشته باشم! مابقی ادعا، تکلیفش روشن است.

سه - با توجه به گزارش هایی از سوابق این فرد و حضور ایشان در قامت خبرنگار در صحن شورا، موضوع را به همکاران معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورا و همچنین اداره حراست شورا شفاهاً منتقل کردم و خواهان بررسی نحوه ورود ایشان و مراقبت نسبت به هرگونه سوءاستفاده و مشکل آفرینی احتمالی شدم.

جناب آقای جلالوند

چنانکه مستحضرید؛ آنچه بر روی کاغذ یادداشت داخلی شورا منتشر گردیده است، متنی است که ابهامات متعددی به لحاظ شکلی و محتوایی نسبت به آن مطرح است. مهمترین آن، ادعای خلاف واقع و البته مضحکی است، با مضمون «انجام مصاحبه از سوی اینجانب و قبول نداشتن مصاحبه، بعد از پایان مصاحبه!»

شگفت آور اینکه، این متن از سوی یکی از کارکنان اداره حراست، که گویا جهت انجام امور اداری، در اداره حراست شورا اشتغال دارند، نوشته شده است. ایشان به امضای نامه بسنده نکرده اند، و اثر انگشت هم زده اند! و باز شگفت آور اینکه، ایشان مدعی است این گزارش خلاف واقع به عنوان «تعهد از نامبرده بابت سر و صدا و بی احترامی و اهانت در صحن» تنظیم شده است.

نکته بسیار قابل تأمل اینکه، روز گذشته فایل صوتی از گفت و گوی آقای کرامتی (کارمند اداره حراست) و فرد نامبرده در شبکه های اجتماعی منتشر گردیده است. در این فایل صوتی، فارغ از اینکه فضایی تصنعی به آن حاکم است، آقای کرامتی به ایشان می گوید: «می خواهم دست و پای شما را ببوسم بابت اینکه از شکایتت صرف نظر کردی و یک بچه 8 ساله ... را پدرش را حفظ کردی.»

آیا انصراف از شکایت توسط فرد نامبرده، ارتباطی با این گزارش خلاف واقع دارد؟

شایسته است مقرر فرمایید در رابطه با این موضوع که؛

اولاً باعث ایجاد ابهامات فراوان نسبت به اینجانب گردیده است، ثانیاً برخی افراد بدون توجه به ابهامات شکلی و محتوایی نسبت به بازنشر آن در سطح وسیع اقدام نموده اند و این امر موجب برخی سوء برداشت ها و قضاوت های نادرست نسبت به اینجانب شده است و ثالثاً مورد سوءاستفاده در شبکه های اجتماعی معاند و ضدانقلاب واقع گردیده است، ضمن بررسی دقیق در اسرع وقت، توضیح روشنی ارائه گردد.

علی اعطا عضو هیأت رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز