خبرگزاری کار ایران

کاتب در مخالفت با کلیات لایحه بودجه:

بودجه را به مسائل امنیتی گره نزنیم/ اولویت کشور پیش‌بینی دقیق و صحیح از درآمد و هزینه‌ها است

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۷۳۱

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید بحث تخصصی بودجه را به مسائل امنیتی گره بزنیم و به بودجه‌ای که به نفع نظام و ملت نیست رأی بدهیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، غلامرضا کاتب نماینده در جلسه علنی امروز عصر  مجلس در مخالفت با کلیات بودجه ۹۸، گفت:  آنچه که امروز بیشتر از هر چیزی در کشور اولویت دارد، پیش‌بینی دقیق و صحیح از درآمد و هزینه‌های کشور است، پس وقتی ما نمی‌توانیم به مردم درباره هزینه‌های کشور چیزی بگوییم چگونه می‌توانیم کشور را اداره کنیم.

وی افزود: ما از سال ۹۲ به صورت میانگین سالانه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان به بودجه افزوده‌ایم، اما امسال در شرایط جنگ اقتصادی آیا نباید این رقم به ۵۴ هزار میلیارد افزایش می‌یافت؟

نماینده مردم گرمسار ادامه داد: واگذاری سرمایه در کشور به میزان ۳۷ درصد رشد کرده، یقینا می‌دانیم که اداره کشور در این شرایط غیرممکن است لذا وقتی نمی‌توانیم ۱۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد ناشی از مالیات و فروش نفت داشته باشیم، چگونه می‌خواهیم هزینه‌های کشور را تأمین کنیم.

و با بیان این که دولت ۱۷۱ بند به کمیسیون تلفیق ارائه داد که این رقم به ۲۴۳ بند افزایش یافته و ۶۸ بند نیز به آن الحاق شده و ۲۴ بند نیز حذف شد، گفت: این چه بساطی است که دولت لایحه بی‌آورد و دستگاه‌های اجرایی به آن بند اضافه کنند؟

وی ادامه داد: بودجه شرکت ملی نفت ۶۰۰ هزار میلیارد تومان است که کسی به آن رسیدگی نمی‌کند لذا این مسیری که ما می‌رویم به ناکجا آباد ختم می‌شود و باید مورد اصلاح قرار گیرد چرا که با این رقم نمی‌توان کشور را اداره کرد.

کاتب بیان کرد: ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای کالا‌های اساسی اختصاص داده شد، اما با این حال نیز تورم به مردم تحمیل شده پس به عبارتی دیگر هم منابع کشور به هدر می‌رود و هم نتوانسته‌ایم معیشت مردم را تأمین کنیم چرا که در کشور ابزار نظارتی درستی وجود ندارد.

نماینده مردم گرمسار تصریح کرد: در مبحث اشتغال و تبصره ۱۸ بزرگ‌ترین چالش کشور اشتغال است که البته هیچ اتفاقی نیز در آن نیفتاده است لذا نباید بحث تخصصی بودجه را به موضوع امنیت گره بزنیم چرا که خدا به ما عقل داده و باید بر اساس منطق تصمیم بگیریم و پس بخاطر منفعت ملت و نظام نباید به بودجه‌ای که به نفع کشور نیست رأی بدهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز