خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس سازمان محیط زیست؛

شرکت آرا شیشه زرین تاکستان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۰۳۰

در مراسمی با حضور رئیس سازمان محیط زیست شرکت بازیافت شیشه آرا شیشه زرین شهرستان تاکستان استان قزوین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، در مراسمی با حضور عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، نمایندگان مجلس و دیگر مسؤولان استانی و شهرستانی، شرکت بازیافت شیشه آرا شیشه زرین شهرستان تاکستان استان قزوین افتتاح شد.

این شرکت یکی از شرکت‌های گروه شیشه رازی است که اقدام به راه‌اندازی خط جداسازی و آرایش شیشه‌های ضایعاتی بر اساس آخرین دانش و تکنولوژی با ظرفیت 400 تن در روز یکی از صنایع سبز است.

 شرکت بازیافت آرا شیشه زرین شهرستان تاکستان با سرمایه‌گذاری بیش از 300 میلیارد ریال به عنوان نخستین شرکت بازیافت شیشه ضایعاتی با تکتولوژی برتر در خاورمیانه احداث و آغاز به کار کرده است.

ایجاد اشتغال برای بیش از 500 نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم

مجید واحدباقری مدیرعامل شرکت آرا شیشه زرین شهرستان تاکستان در حاشیه مراسم افتتاح شرکت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: این شرکت در زمینی به مساحت حدود 20 هزار مترمربع و حدود دو هزار مترمربع زیربنا احداث شده که برای 30 نفر به طور مستقیم و برای بیش از 400 تا 500 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

شرکت آرا شیشه زرین تاکستان افتتاح شد

وی افزود: از مزایای استفاده از ضایعات شیشه می‌توان به جلوگیری از آلودگی محیط زیست، کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینه تولید و قیمت تمام شده محصولات و حفظ منابع سوختی فسیلی موجود اشاره کرد.

این مدیرعامل ادامه داد: تجزیه شیشه در محیط زیست سال‌ها به طول می‌انجامد و جمع‌آوری نکردن آن تبعات زیست محیطی جبران‌ناپذیری به همراه دارد.

واحدباقری اضافه کرد: با توجه به تسریع در فرایند ذوب شیشه ضایعاتی، باید گفت که موجب می‌شود در مصرف سوخت‌های فسیلی، گاز و برق صرفه‌جویی کرد.

وی خاطرنشان کرد: ظروف شیشه‌ای بسته‌بندی، بالاترین میزان تولید و مصرف را به خود اختصاص داده و طبیعتا بیشترین میزان ضایعات را تولید می‌کند.

این مدیرعامل شرکت تصریح کرد: از خواص جالب توجه شیشه این است که در استفاده مجدد از آن، افت کیفیتی پیدا نکرده و خلوص و شفافیت خود را از دست نمی‌دهد و از ضایعات آن می‌توان مجددا در فرایند تهیه انواع محصولات شیشه‌ای استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز