خبرگزاری کار ایران

رد درخواست سفر نمایندگان شورای امنیت به سرزمین‌های اشغالی از سوی اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۸۴۵

اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل اجازه بازدید از مناطقی را نداد که در آینده بناست در قالب برنامه تشکیل دو کشور جزو کشور فلسطین شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل اجازه بازدید از مناطقی را نداد که در آینده بناست در قالب برنامه تشکیل دو کشور جزو کشور فلسطین شود. این خبر را دیپلمات‌های سازمان ملل روز گذشته -چهارشنبه- اعلام کردند. 

در روزهای گذشته شورای امنیت به «آناتولیو اندونگ امبا»، نماینده گینه استوایی در سازمان ملل و رئیس دوره‌ای این شورا، اجازه داد تا با سفرای اسرائیل و فلسطین درباره سفر هیئت این سازمان به سرزمین‌های اشغالی گفت‌وگو کند. 

در پی این درخواست، «ریاض منصور» نماینده فلسطین در سازمان ملل، گفت که این دیدار «اقدامی بسیار مثبت» است. 

اما «منصور العطیبی» نماینده کویت در سازمان ملل، روز گذشته گفت که امبا در جلسه‌ای که پشت درهای بسته برگزار شد، گزارش کرده که «اسرائیل به این درخواست دست رد زده است». این در حالی است که «دنی دانون» نماینده اسرائیل در سازمان ملل، پیشتر گفته بود که این رژیم از سفر نمایندگان کشورها در سازمان ملل به سرزمین‌های اشغالی استقبال می‌کند. 

سفر این هیات مستلزم تایید تمامی ۱۵ عضو این شوراست. چند عضو دیگر شورای امنیت نیز بر مخالفت اسرائیل با این سفر مهر تایید زدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز