خبرگزاری کار ایران

صحبت‌های جالب زاکه‌رونی؛ اگر جوان بودم در آسیا کارهای بزرگی می‌کردم

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۷۸۳

واپسین روزهای حضور آلبرتو زاکرونی روی نیمکت سرمربیگری و حوالی مستطیل سبز، تجربه تلخی برای این مربی کهنه‌کار ایتالیایی بود.

به گزارش ایلنا، زاک که چند ماه مانده به جام ملت‌های آسیا در امارات رهبری میزبان را در دست گرفت تا بلکه اماراتی‌ها را به رویای‌شان برساند اما تیم او در نیمه نهایی برابر قطر دشمن سیاسی تحقیر شد و با شکست خفت بار 4 بر صفر با سری افکنده جام را ترک کرد. بعد از این حذف زاکرونی از رهبری امارات کناره‌گیری کرد اما حالا و بعد از گذشت یک ماه و در حالی‌ که گرد و غبار این ناکامی فرو نشسته، درباره جام ملت‌ها تحلیل جالبی دارد.

زاکرونی درباره ناکامی در جام ملت‌ها به همراه امارات گفت: صعود به مرحله نیمه نهایی تمام چیزی نبود که من به دنبال آن بودم و به هیچ وجه راضی نیستم. افتخار می‌کنم که هدایت چنین تیمی را عهده دار بودم اما باید بپذیریم که فوتبال همین است. گاهی اوقات برنده بازی تو هستی و گهگاهی هم شکست می‌خوری. من تمام تلاشم را برای موفقیت امارات انجام دادم و مسوولیت شکست را می‌پذیرم.

بعد از گل چهارم قطر به امارات در دیدار نیمه نهایی هواداران میزبان، شروع به پرتاب کفش و بطری و ... به داخل زمین کردند و جو ورزشگاه کاملا به هم ریخت. با این حال، زاکرونی این دیدار را پرتنش‌ترین حالت فوتبال نمی‌داند: من خیلی عصبانی بودم و اصلا متوجه اتفاقات نبودم. فکر می‌کنم عصبانیت از شکست با موضوعات سیاسی ترکیب شد ولی بیشترین تنشی که من در آسیا حس کردم، زمانی بود که هدایت ژاپن را برعهده داشتم. در پیونگ‌یانگ پایتخت کره شمالی هوا واقعا سنگین است؛ از هتل که 4 پلیس مخصوص پشت در اتاقم ایستاده بودند تا کنفرانس مطبوعاتی که یک نفر از شما سوال می‌کرد و وقتی در حال پاسخ دادن به او بودید، یکی دیگر از شما سوال می‌کرد.

زاکرونی معتقد است فوتبال آسیا پیشرفت کرده و درباره علل این پیشرفت گفت: سرمایه‌گذاری شده، افراد زیادی در این فوتبال حضور دارند و پیشرفت قابل لمس است. مربیانی مثل لیپی برای چین، اریکسون برای فیلیپین، کی‌روش برای ایران، کوپر برای ازبکستان، پیزی برای عربستان سعودی و ... در این جام حضور داشتند. این باعث می‌شود هر کشور رو به جلو حرکت کند و فکر می‌کنم تیم‌های آسیایی نسبت به آفریقایی در جام جهانی قوی‌تر ظاهر شوند. پیشرفت قابل توجهی انجام شده و استعدادهای فوق‌العاده‌ای حضور دارند.

زاکرونی سپس به تمجید از قطر پرداخت و گفت: آنها برنامه‌ریزی بسیار خوبی دارند. کاملا متمرکز و آماده هستند و سال‌هاست که کنار هم بازی می‌کنند. مثل یک باشگاه متحد هستند و تفاوت در زمینه‌های مختلف به وضوح قابل مشاهده است.

زاکرونی درباره تفاوت‌های فرهنگی در امارات گفت: حتی در امارات هم من مترجم خیلی خوبی داشتم. من همیشه با همه چیز هماهنگ می‌شوم. در امارات، تمرینات با وقت نیایش همزمان است، البته این موضوع جدا از گرمای هواست. عرب‌ها دیروقت می‌خوابند و صبحانه نمی‌خورند. تنها چیزی که من از آشپز خواستم این بود که پاستا را سر وقت درست کند. برای باقی موضوعات، خودم را میهمان فرض می‌کردم و تنها جایی که حق دخالت به کسی نمی‌دادم، داخل زمین بود. حیف که دیگر جوان نیستم وگرنه با پتانسیلی که در آسیا هست، کارهای بزرگی می‌توان انجام داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز