خبرگزاری کار ایران

موافقت دولت عراق با اصلاح قانون مصادره اموال سران رژیم صدام

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۳۷۰

نخست وزیر عراق در جلسه عصر روز گذشته- سه شنبه- با اصلاح قانون توقیف و بازداشت اموال منقول و غیر منقول سران رژیم دیکاتور سابق این کشور موافقت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، در بیانیه دفتر «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق آمده است که شورای وزیران عراق در جلسه خود در روز سه‌شنبه با اصلاح قانون توقیف و مصادره اموال منقول و غیر منقول متعلق به سران رژیم صدام، دیکتاتور پیشین این کشور موافقت کرد.

به دنبال این موافقت،‌ متن اصلاحیه برای تصویب و تبدیل شدن به قانون به پارلمان فرستاده خواهد شد. 

این بیانیه جزئیات بیشتری از اصلاحات اعمال‌شده در این قانون به ویژه قانون فعلی که اجازه مصادره اموال را می‌دهد، ارائه نداده است.

در ماه مارس گذشته هیأت بازخواست و عدالت عراق دولت این کشور را به مصادره اموال چهار هزار و ۲۵۷ نفر از فرماندهان حزب بعث و حتی بستگان درجه ۲ آنها به ویژه صدام فرا خواند. 

این فهرست شامل ‌اسامی ۵۲ نفر از وزرا و فرماندهان زندانی، درگذشته یا اعدام‌شده حزب بعث و نیز همسران و فرزندان و بستگان دور و نزدیک آنها می‌شود.

رژیم صدام توسط نیروهای بین المللی به رهبری آمریکا در سال ۲۰۰۳ سقوط و بیشتر افراد این رژیم کشته،‌ اعدام یا زندانی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز