خبرگزاری کار ایران

به دعوت رسمی پوتین؛

رئیس‌جمهور پنجشنبه عازم سوچی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۰۹۷

رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه ۲۵ بهمن ماه ۹۷ به دعوت رسمی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه و با هدف شرکت در نشست سه‌جانبه روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه، عازم بندر سوچی در روسیه می‌شود.

به گزارش ایلنا، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور ضمن اعلام این خبر، گفت: در نشست یک روزه سوچی روسیه که چهارمین نشست روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه با محوریت مبارزه مشترک با تروریسم منطقه ای و بازگرداندن آرامش، بازگشت آوارگان و برقراری ثبات سیاسی در سوریه است؛ نتایج مذاکرات موسوم به روند آستانه و آغاز فرآیندهای سیاسی داخلی، تمامیت ارضی، حاکمیت اراده عمومی مردم سوریه و همچنین همکاری در دوران بازسازی این کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد.

روسای‌جمهور سه کشور در نشست سوچی، همچنین ضمن بررسی وضعیت میدانی کنونی، به ارزیابی تحولات سوریه پس از آخرین نشست مشترک خود در تهران می پردازند و گام های آتی را برای تحکیم ثبات و آرامش در این کشور بررسی و تدوین می کنند.

به گفته وی، علاوه بر نشست سه‌جانبه با موضوع سوریه؛ حجت الاسلام حسن روحانی دیدارهای جداگانه و دوجانبه‌ای نیز با همتایان روسی و ترکیه‌ای خود خواهد داشت و در آن، آخرین گزارش‌ها از روند اجرای توافقات فیمابین مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس‌جمهور را در این سفر یک هیات بلندپایه سیاسی از جمله برخی وزرای کابینه همراهی می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز