خبرگزاری کار ایران

منابع آگاه خبر دادند:

ترزا می در تابستان استعفا خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۸۹۵

اعضای کابینه بریتانیا معتقدند که نخست‌وزیر این کشور به‌زودی استعفا خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اعضای کابینه «تراز می»، نخست‌وزیر بریتانیا، باور دارند که وی بناست در تابستان پیش رو، پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا، از سمت خود استعفا دهد. این خبر را رسانه‌های محلی امروز -سه‌شنبه- به نقل از منابع عالی‌رتبه در کابینه گزارش دادند. 

می در ماه دسامبر به قانون‌گذاران محافظه‌کار گفته بود که پیش از انتخابات سراسری در سال ۲۰۲۲ از سمت خود استعفا خواهد داد. با این حال، او هیچ تاریخ مشخصی را برای این استعفا معین نکرده است. 

بنا بر گزارش منابع روزنامه سان، می به دست کم دو عضو کابینه به صورت تلویحی گفته که چه تاریخی را برای استعفا در نظر دارد. گزارش‌ها حاکی از آن بوده که یکی از این افراد «لیام فاکس»، وزیر تجارت بین‌الملل است. بنا بر گزارش‌ها، وی بناست زمانی از سمتش کناره‌گیری کند که بر انتخاب جایگزینش اثرگذار باشد. 

یکی از منابع به روزنامه سان گفت: «لیام معتقد است که وی در تابستان خواهد رفت. به گفته او، حرف‌های نخست‌وزیر حاکی بر این امر است... می تلاش دارد که فرد مناسبی جای او را بگیرد و اگر در موقعیتی قرار گیرد که مجبور به کناره‌گیری شود، نمی‌تواند هیچ حرفی در این زمینه بزند.»

یک منبع دیگر افزود که هیچ‌کس به‌درستی نمی‌داند که «ترزا می چه در سر دارد.»

وی تاکید کرد که استعفا تصمیم درستی برای ترزا می است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز