خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راهور:

پلیس در برخورد با عابر بی‌دقت و راننده عصبانی باید بردبار باشد

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۸۱۸

رییس پلیس راهور گفت: امروز ماموریت‌ها در نیروری انتظامی بر اساس تجزیه و تجلیل‌ها و به صورت علمی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار تقی مهری، رییس پلیس راهور ناجا در مراسم دوره استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: نیروهای پلیس در حوزه انتظامی و ترافیکی در سراسر کشور توانست به خوبی عمل کند.

وی با اشاره برگزاری دوره استانداردسازی و تعالی رفتار افزود: در نیروی انتظامی توجه ویژ‌ه‌ای به موضوع آموزش داده شده است و قرارگاه جهادی تربیت و آموزش در نیروی انتظامی راه‌اندازی شده است.

رییس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: امروز ماموریت‌ها در نیروی انتظامی بر اساس تجزیه و تحلیل‌ها و به صورت علمی اجرا می‌شود.

سردار مهری با بیان اینکه اهداف شناختی، گرایشی و رفتاری از مهمترین موضوعات این دوره‌ها است، افزود: از نظر شناختی به دنبال این هستیم همه کارکنان راهور مبنای رفتاری خودشان را تحکیم ببخشند و با نگرش‌های نو آشنا شوند.

وی با بیان اینکه جامعه از نظر فرهنگ و سواد در سطح بالایی قرار دارد و از همین رو اقناع‌سازی نقش مهمی در جامعه دارد، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم رفتار ترافیکی همکارانمان افزایش پیدا کند. همچنین به دنبال این هستیم نگاه منفی که نسبت به پلیس است با ارائه رفتار مناسب از سوی نیروهای پلیس از بین برود و پلیس حرفه‌ای با اخلاق اسلامی داشته باشیم.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در این دوره‌ها‌ به دنبال انتقال تجربه در سراسر کشور گفت: به دنبال وحدت رویه در بین کارکنان پلیس راهور و اجرا کردن گفتمان پلیس در سراسر کشور هستیم.

سردار مهری ادامه داد: با اجرای این دوره‌ها شکایات از پلیس راهور کمتر شده و ما به دنبال این هستیم که حتی یک شکایت هم وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه خویشتن‌داری باید از اولویت کارکنان پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی باشد، تصریح کرد: صبر و مقاومت از دیگر ویژگی‌هایی است که باید در بین کارکنان ما باشد.علاقمندی و دلسوزی از دیگر ویژگی‌های پلیس است و اگر علاقمندی و دلسوزی نباشد، ماموریت‌ها به خوبی اجرا نمی‌شود.

رییس پلیس راهور ناجا افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های پلیس موفق قناعت و صداقت است و ما باید در انجام وظایف خود با صداقت عمل کنیم و بر حقایق سرپوش نگذاریم.

وی ادامه داد: امروز وظایف خود را باید بر اساس ارزش‌های اسلامی انجام دهیم و یک پلیس در تراز انقلاب باشیم.

سردار مهری با بیان اینکه اگر جایی اشتباه کردیم باید با شهامت اشتباه خودمان را بپذیریم، گفت: تنها پلیسی که در بین پلیس‌های تخصصی می‌بیند، قضاوت می‌کند، حکم صادر می‌کند و آن را اجرا می‌کند افسر پلیس راهنمایی و رانندگی است. افسران پلیس باید با سخت‌گیری و دقت ماموریت‌های خود را انجام دهند؛ افسران راهنمایی و رانندگی پلیس باید با قاطعیت با مجرمان برخورد کنند.

رییس پلیس راهور گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های افسران پلیس ما ایثارگری است و اگر امروز  استقلال و آزادی داریم به دلیل ایثارگری است.

وی ادامه داد: عدم مقابله به مثل با پرخاشگران یکی دیگر از ویژگی‌های افسران ما است؛ ما باید با اقتدار و با بهترین شکل با رانندگان متخلف صحبت کنیم.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه پلیس در معرض دید همگان است، گفت: ماموران ناجا باید مقتدر، هوشیار و عادلانه با متخلفان برخورد کنند و برای داشتن پلیسی در تراز انقلاب اسلامی باید تحرک و پویا باشد و متوقف نشویم.

وی ادامه داد: در برخوردها نباید باعث ایجاد تنش و مشکل در جامعه شویم و با بردباری و‌ ادب با رانندگان و عابران پیاده برخورد کنیم.

سردار مهری با بیان اینکه در اصول فرماندهی یک اصل مهم داریم و آن هم اصل غافلگیری است، خاطرنشان کرد: رفتار و گفتار و کردارمان باید از دیروز بهتر باشد، حضرت آقا از عملکرد نیروی انتظامی راضی بوده و معتقد بودند رو به پیشرفت است.

وی ادامه داد: پلیس موفق این است که با مردم مدارا کند. در برخوردها نباید باعث ایجاد تنش در جامعه شوید. در برخورد با عابر بی دقت و راننده عصبانی باید بردبار باشیم.

او افزود: از ویژگی های دیگر این است که نیکو با مردم سخن بگوییم. از ویژگی دیگر توکل است توکل استرس را از بین می برد. در این دوره کنترل خشم و کنترل استرس آموزش داده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز