خبرگزاری کار ایران

سلیمان پاک‌سرشت مطرح کرد:

آیین‌نامه قانون نظام جامع آموزش فنی و حرفه‌ای در دولت تصویب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۱۷۰

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: هدف از تشکیل کارگاه مشورتی تخصصی حکمرانی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای این است که ذینفعان و ذیمدخلان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بتوانند الگوهایی را برای همکاری و هماهنگی مناسب بین خود تدارک ببینند.

به گزارش ایلنا، سلیمان پاک‌سرشت در نخستین روز کارگاه مشورتی تخصصی حکمرانی آموزش‌‌‌های فنی و حرفه‌‌‌ای در ایران با همکاری مؤسسه فدرال آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آلمان گفت: حکمرانی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای موضوعی است که بدون هم‌‌افزایی همه دستگاه‌های حاکمیتی، آموزشی و بخش خصوصی به سرانجام نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه حکمرانی آموزش‌‌های فنی وحرفه‌‌ای موضوع پیچیده است، اظهار داشت: یقین دارم این همکاری که بین دو کشور ایران و آلمان آغاز شده در بلندمدت آثار ارزشمندی را به جا می‌گذارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص هدف تشکیل این کارگاه تصریح کرد: هدف از تشکیل کارگاه این است که ذینفعان و ذیمدخلان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بتوانند الگوهایی را برای همکاری و هماهنگی مناسب بین خود تدارک ببینند.

پاک‌‌‌سرشت افزود: کلیدی‌ترین مسئله این است که اگر در حوزه آموزش‌‌های فنی و حرفه‌‌ای و مهارتی حکمرانی مطلوب فراتر از عملکرد دستگاه‌ها وجود نداشته باشد، حتی اگر هر یک از دستگاه‌های اجرایی به تنهایی خوب عمل کنند، نتایج مورد نظر محقق نمی‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که این فصل جدید همکاری های دو کشور نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: امروز نمایندگانی از ۲۰ دستگاهی که عضو شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای هستند. در این کارگاه حضور دارند و تلاشمان بر این است از همکاری دیگر ذینفعان نیز استفاده کنیم.

پاک‌سرشت با اشاره به تصویب قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی خاطرنشان کرد: تصویب آیین‌‌‌نامه اجرایی آن در جلسات دولت در دست اقدام است. انتظار می‌رود که تمامی دستگاه‌ها، همکاری و حضوری فعالانه داشته باشند تا در ادامه مسیر بهتر بیش رویم.

وی ادامه داد: تأکید جهانگیری، معاون اول رئیس‌‌جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی برای تشکیل این کارگاه دو روزه و همچنین تأکید جدی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر مدیریت خوب این گفت‌وگوها، برای هموار شدن مسیر آینده، نشاندهنده اهمیت موضوع حکمرانی آموزش‌های فنی و حرفه‌‌ای و مهارتی در کشور است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امیدوارم در نتیجه برگزاری این کارگاه‌ها در مجموع شاهد همکاری خوب بین دستگاهی برای بهبود نتایج حاصل از اجرای نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی باشیم.

پاک‌سرشت از نگاه مثبت نمایندگان کشور آلمان به همکاری‌ها شکل گرفته تشکر کرد و ابراز داشت: امیدواریم این همکاری گرم‌تر و روشن‌تر تدوام یابد و شاهد همکاری منظم دو کشور باشیم.

وی اضافه کرد: مباحث این کارگاه دو روزه سرآغازی برای همکاری‌‌های بلندمدت خواهد بود که همکاری مؤثر و همدلانه تمامی حاضران را انتظار می‌‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز