خبرگزاری کار ایران

آماده باش از تبریز و تراکتور؛ یخ‌ها آب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۰۷۴

تراکتورسازی نیم فصل سختی در پیش دارد و شروع با برد مقابل نفت مسجد سلیمان اهمیت زیادی برایش خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، تراکتورسازی برای اینکه بتواند در دور برگشت، خود را به عرصه رقابت در سطح قهرمانی و تیم‌هایی چون پرسپولیس و سپاهان برساند باید با پیروزی کارش را آغاز کند، بردی که ترجیحاً در صورت پرگل بودن می‌تواند تاثیرگذار بر روی سایر رقبا و البته تیم‌های مدعی بالای جدولی باشد.

با گذشت قریب به 50 روز تعطیلی، چرخ‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران برای دور برگشت از روز دوشنبه 15 بهمن به حرکت درآمده است اما هنوز تبریز به طور جدی وارد عرصه رقابت‌های لیگ برتر نشده که با شنیدن سوت آغاز بازی تراکتورسازی مقابل نفت مسجد سلیمان، این اتفاق خواهد افتاد و تبریز با چهره‌ای جدی وارد لیگ خواهد شد.

تقابل تراکتورسازی مقابل نفت مسجد سلیمان در واقع فرصتی است برای ایجاد شور و شوقی دوباره روی سکوهای سرد و یخ‌زده یادگار امام(ره) تبریز. سرمایی که با حضور پرشمار هواداران تبریزی آرام، آرام آب خواهد شد. در این بازی همه نگاه‌ها به لیکنز است. مرد بلژیکی و تفکراتش. او با تراکتور چه سرنوشتی خواهد داشت؟

تراکتورسازی پس از اردوی 13روزه در جزیره کیش و دو جلسه تمرین مقبول در تبریز میزبان شاگردان مرزبان در تیم نفت مسجد سلیمان خواهد بود. قرمزپوشان تبریز در یک نگاه کاملا متفاوت از حریف، تیم برتر این دیدار در گام نخست هستند؛ برتری‌هایی که از درون زمین تا روی نیمکت و از روی سکوها تا آب و هوای این روزهای آذربایجان را شامل می‌شود و هر چند معتقدیم که نماینده تبریز هم ممکن است در این بازی با مشکلاتی روبه‌رو باشد.

در فصل جاری برخلاف دو - سه فصل اخیر علاقه‌مندان تراکتور با سکوهای ورزشگاه هفتاد هزار نفری آشتی کرده‌اند و در چند بازی ظرفیت ورزشگاه پر شده است، موضوعی که با بردهای تراکتور می‌تواند در دور برگشت بیشتر و بیشتر نیز شود. این حمایت ویژه بدون شک تراکتورسازی را در ادامه لیگ امیدوارتر خواهد کرد.

در رویکردی دیگر تراکتور در بعد نفری و نیروی انسانی البته بر روی کاغذ از تیم رتبه دوازدهمی نفت مسجد سلیمان بالاتر و دارای بازیکنان شاخص‌تری است که همین برتری عددی میزبان را از میهمانش جلوتر جلوه می‌دهد.

 

تغییرات کادرفنی و باقی قضایا

تراکتوری‌ها در نیم فصل دست به تغییر کادر فنی زده‌اند و این بدان معنا است که جرج لیکنز رویه‌های تمرینی، تاکتیکی و نوع بازی تراکتور را تغییر داده است. از سویی فقدان 3 ستاره اصلی (دژاگه - حاجی صفی و شجاعی ) که در جام ملت‌ها حضور داشتند می‌تواند باعث دوری آنها از ترکیب شود و شاید لیکنز صرفاً از آنها در زمان گره خوردن روند بازی به صورت جایگزین بهره ببرد؛ این وضعیت بی‌شک برای تراکتور جنبه‌های منفی دارد و توانایی بهره‌گیری صد درصدی از نفرات و نیروهایش را از بین می‌برد.

این ناهماهنگی طبیعی می‌تواند اثرات منفی خود را در همین بازی نخست نشان دهد و البته این وضعیتی است که بیش از هر چیزی احتمالا به نفع نفت مسجد سلیمان خواهد بود.

 لیکنز اگر به این 3 بازیکن میدان دهد آنگاه به دلیل عدم آشنایی این نفرات با نوع و شرایط تمرینی که خواست سرمربی جدید بوده، ممکن است بالانس تیمی‌اش را از توازن دور کند و از سوی دیگر، شرایط خوب روحی و روانی که از حضور این بازیکنان در تیم ایجاد می‌شود، نکته‌ای است که هر مربی از کنار آن بی‌تفاوت نمی‌تواند عبور کند.

شاید هم او بر اساس چند جلسه تمرین اخیر این بازیکنان و دیدن شکل و شمایل بازی آنها در جام ملت‌ها از این ستاره‌ها به صورت بازیکن تعویضی استفاده کند.

هر چه هست اگر لیکنز هنر چسباندن این بازیکنان به سایر نفرات دراندک زمانی کوتاه بعد از اتمام جام ملت‌ها را پیدا کند، قادر خواهد بود در این بازی نتیجه لازم را بگیرد.

در عین حال اگر تراکتور بر اساس شرایط میزبانی، حضور چند هزار نفری هواداران و با ملاک قرار دادن رتبه جدولی حریف وارد زمین شود، آنگاه همین تیمی که تفاضل گل منفی دارد و در تمامی بازی‌های دور رفت تنها 8 گل زده می‌تواند شوک بزرگی را به تیم پرستاره و مدعی وارد کند.

تیم تراکتورسازی برای اینکه بتواند در دور برگشت، خود را به عرصه رقابت در سطح قهرمانی و تیم‌هایی چون پرسپولیس و سپاهان برساند باید با پیروزی کارش را آغاز کند، بردی که ترجیحاً در صورت پرگل بودن می‌تواند تاثیرگذار بر روی سایر رقبا و البته تیم‌های مدعی بالای جدولی باشد.

در این بازی گرفتن 3 امتیاز و نشان دادن اقتدار در کسب برد مهم است و این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که نه تنها 3 امتیاز ارزشمند را به حساب تراکتور واریز می‌کند بلکه در زمینه اعلام آماده باش به رقبا نیز یک مقوله حضور پرقدرت و با صلابت خواهد بود.

 

گزارش: حبیب چرندابی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز