خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان:

افتتاح ۴۳ پروژه عمرانی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی خوزستان

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۵۳۱

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت : ۴۳ پروژه عمرانی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی با اعتباری بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال و ۳۸ واحد صنعتی احیاء شده در خوزستان افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، صبح امروز سه شنبه ۱۶ بهمن ماه، اخلاق محمدیان در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار کرد: حیطه اصلی دایره وظایف شرکت شهرک های سرمایه گذاری که دولت برای آن و سازمان صنایع کوچک معین کرده است، ایجاد زیر ساخت های لازم سرمایه گذاری به منظور تسهیل شرایط سرمایه گذار بوده است.

وی افزود: هم اکنون در استان خوزستان برای ۷۱ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب داریم و در ۶۰ شهرک و ناحیه صنعتی دارای زمین و ۵۱ شهرک از ۶۰ شهرک در حال واگذاری زمین است.

محمدیان تصریح کرد: از حیث پراکندگی زیرساخت های صنعتی در کل استان شرایط خوبی داریم و متقاضی بر اساس مزیت هایی که برای طرح خود پیش بینی کرده است، حق انتخاب دارد.

وی ادامه داد: ۵۲ شهرک صنعتی دارای آب، ۵۷ شهرک دارای برق، ۳۵ شهرک دارای گاز، ۴۷ شهرک دارای تلفن ثابت و ۲۲ شهرک به فیبر نوری متصل است  که از نظر زسر ساخت ها شرایط مطلوبی برای جذب سرمایه گذار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با اشاره به اینکه تلاش ما از سال ۹۳ به بعد در جهت فراهم سازی شرایط کیفی زیرساخت ها و بحث ایمنی واحد های صنعتی بوده است، بیان کرد: ۱۰ خودرو آتش نشان در شهرک های صنعتی مستقر ورده و ایستگاههای آتش نشانی را راه اندازی و تکمیل کرده ایم.

وی در خصوص تصفیه خانه های واحدهای صنعتی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی دارای تصفیه خانه فعال است و واحدهای صنعتی در حال تولید به شبکه فاضلاب و تصفیه خانه صنعتی متصل هستند، هم اکنون ۱ واحد تصفیه خانه در حال احداث و ۱ واحد در دست مطالعه داریم.

محمدیان در خصوص نرم استاندارد احداث تصفیه خانه برای شهرک های صنعتی، بیان کرد: شهرک های صنعتی باید بالغ بر ۳۰ واحد بهره بردار و تولید روزانه ۱۰۰ متر مکعب فاضلاب داشته باشند تا بتوان برای آنها تصفیه خانه فاضلاب صنعتی احداث کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان بیان کرد: اگر مطالعات تصفیه خانه شهرستان ماهشهر به اتمام‌ رسیده و راه اندازی شود، تمام شهرک هایی که نیاز به تصفیه خانه صنعتی دارند، از این نعمت بر خوردار خواهند شد.

وی گفت: تا کنون قرارداد ۲۸۷۷ فقره واگذاری زمین در شهرک های صنعتی منعقد شده و ۱۸۴۳ هکتار زمین صنعتی نیز به متقاضیان واگذار شده است.

محمدیان در خصوص شرایط اخذ جواز برای سرمایه گذاری تصریح کرد: در بحث واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه گذاری، باید از سازمان های صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و منطقه آزاد اروند مجوز داشته باشیم و گرنه به هیچ عنوان نمی توانیم زمینی را بدون مجوز واگذار کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با اشاره یه این نکته که در سال ۹۳ حدود ۲۵۹ واحد راکد را مجددا به چرخه تولید بازگرداندیم، خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ نیز تا کنون ۲۱ واحد به چرخه تولید باز گردانده شده اند که می توانند هم به تولید سابق خود ادامه داده و یا تولیدات جدیدی را آغاز کنند.

وی از افتتاح ۲۲ پروژه عمرانی و ۱۴ واحد تولیدی در هفته دولت خبر داد و گفت: امروز نیز در استان ۴۳ پروژه عمرانی و ۳۸ واحد صنعتی که مجددا مورد بهره برداری قرار گرفته اند را افتتاح خواهیم کرد.

محمدیان ادامه داد: ۳۰ پروژه از محل منابع داخلی شهرک های صنعتی خوزستان و ۱۳ پروژه از محل اعتبارات ملی- استانی تامین شده اند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه ها توسعه زیرساخت ها در شهرک های صنعتی اهواز، اندیمشک، مسجدسلیمان، شوشتر، شوش، دزفول، بندر امام، هندیجان، شادگان، آبادان، بهبهان، ماهشهر و باغملک صورت خواهد گرفت و عملیات اجرایی بیش از ۹۰ درصد این پروژه ها در دو سال اخیر آغاز و در بهمن ماه سال جاری به اتمام رسیده است.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدواریم این واحدهای صنعتی در بهبود شرایط اقتصادی و ایجاد اشتغال در خوزستان موثر باشند.

محمدیان در خصوص وضعیت صنعت در شهرک های صنعتی، عنوان کرد: براساس آمار و ارقام میزان سرمایه گذاری و تقاضای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی خوزستان نسبت به سنوات گذشته در همین وضعیت کنونی را مثبت ارزیابی می کنم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان ادامه داد: در حال حاضر آمار قرارداد واگذاری زمین در شهرک های صنعتی نسبت به بهمن ماه سال گذشته با ۳۰ درصد رشد مواجه بوده است و در بحث واحدهای بهره برداری نیز با همین روند رو به رشد روبه رو بوده ایم.

وی به مشکلات واحد های صنعتی به دلیل تحریم ها اشاره کرد و گفت: در بحث نوسازی ماشین آلات و تکنولوژی به دلیل وابستگی به خارج و اعمال تحریم ها با مشکل مواجه هستیم همچنین تامین نقدینگی این واحدها به  سختی انجام می گیرد و در دریافت مطالبات خود و پرداخت هزینه های بیمه کارگران و امور مالیاتی و معوقات بانکی نیز مشکلات عدیده ای دارند.

محمدیان افزود: اما اکنون زمان این است که همه دستگاهها براساس ظرفیت های خود کمک کنند هم مردم با خرید محصولات داخلی و هم دستگاه های دولتی با خرید از شرکت های داخلی می توانند به رشد تولید داخل کمک کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در خصوص مشکلات واحد های صنعتی در بحث جانشینی بانک ها، توضیح داد: اگر واحد صنعتی تسهیلاتی از بانک دریافت می کند باید بتواند به تعهدات خود عمل کند، البته با توجه یه شرایط موجود در باز پرداخت تعهدات مهلت هایی به آنها داده می شود که در نهایت در صورت عدم همکاری بانک جانشین شده و زمین ها و واحد ها را به متقاضیان جدید واگذار می کنند.

وی در خصوص شهرک های صنعتی اهواز تصریح کرد: اهواز ۴ شهرک صنعتی دارد که شماره ۱ آن در شهر اهواز، شماره ۲ در جاده اهواز - اندیمشک و شماره های ۳ و ۴ آن در مسیر جاده بندر امام - ماهشهر مستقر است.

محمدیان ادامه داد و گفت: ۴۰ درصد از تقاضای سرمایه گذاری و ۴۷ درصد واحد های به بهره برداری رسیده  در شهرک اهواز است که به طور تخصصی به ساخت تجهیزات صنعت نفت و گاز مشغول هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در خصوص بحث سرمایه گذاری های خارجی، خاطرنشان کرد: تا پایان‌ آذر ماه سال جاری ۸ قرارداد سرمایه گذاری خارجی در شهرک های صنعتی به میزان بیش از ۱۳ میلیون یورو منعقد شده است؛ ما زیرساخت های لازم جهت جذب سرمایه گذار را داریم، ولی به دلیل خروج آمریکا از برجام‌کار برای جذب سرمایه گذار خارجی دشوار شده است.

محمدیان سهم صنایع خوزستان از تسهیلات ۴۰ هرار میلیاردی ریاست جمهوری را هزار میلیارد خواند و گفت: ولی دستور العمل اجرایی آن ابلاغ نشده است.

وی در خصوص کلینیک صنعت تصریح کرد: یکی از مجموعه فعالیت هایی که بعد از به بهره برداری رسیدن واحدهای صنعتی در جهت حمایت از آنها راه انجام شده است، اندازی کرده کلینیک صنعتی  مسقر در شهرک صنعتی است که ضمن عارضه یابی و بررسی، توسط مشاورینی که بخشی از هزینه های آنها را شرکت شهرک های صنعتی پرداخت می کند ، راهکار ارائه می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در خصوص نیروگاه خورشیدی نیز توضیح داد و گفت: ما مجوز را صادر نمی‌کنیم، اما در خصوص آماده سازی زیرساخت و جذب سرمایه گذار کمک می کنیم که ۵ قرار داد ۲۱ هکتاری برای احداث نیروگاه خورشیدی به سرمایه گذار آلمانی واگذار کردیم؛ البته در برخی شهرک ها در مقیاس کوچک به بهره برداری رسیده است.

محمدیان ازظرفیت جدید با  احداث شهرک شماره ۲ در مسجد سلیمان خبر داد و افزود: استقرار واحد بزرگ پتروشیمی و آلومنیوم در این شهر باعث رشد اشتغال قابل توجهی شده است. واحد آلومینیوم که سال گذشته به تولید رسید و پروژه احداث پتروشیمی نیز براساس آخرین بازدید بیش از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که در صورت اتمام باعث  اشتغال حدود ۵ هزار نفر  خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان ضمن اشاره به اینکه اکنون بحث روز جامعه مشکل بیکاری است، تاکید کرد: باید در جهت بهبود وضعیت حاکم بر جامعه تلاش کنیم و با حمایت از تولیدات داخل و پرهیز از منفی نگری و بزرگنمایی مشکلات جامعه از فرار سرمایه گذار ار استان خوزستان جلوگیری کنیم

وی با اشاره به اینکه آمار رشد اعلام شده شعار نیست خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر تمام ظرفیت ها و زیر ساخت های مورد نیاز سرمایه گذار در استان را داریم.

افتتاح ۴۳ پروژه عمرانی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی خوزستان

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز