خبرگزاری کار ایران

در جریان بازدید مدیرکل کار مطرح شد؛

«گندم دشت» در صورت تامین نشدن مواد اولیه با ۱۵۰ کارگر تعطیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۵۱۰

مدیرعامل واحد تولیدی «گندم دشت» گفت: طی چند ماه اخیر مشکل تامین مواد اولیه تولید (آرد) داریم که در صورت ادامه این روند ممکن است کارخانه تعطیل و کارگران آن بیکار شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی محمد نوری فرد» در جریان بازدید صبح امروز مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از کارخانه «گندم دشت» مشهد که به مناسب دهه فجر انجام شده بود، گفت: این مجموعه که از سال ۹۱ در زمینه تولید انواع نان و محصولات غذایی فعالیت تولیدی خود را آغاز کرده است، در همین مدت کوتاه چند ساله به دلیل برنامه‌ریزی مناسب و تولیدات متنوع بازار خوبی از مشتریان را به خود اختصاص داده است که متاسفانه در چندماهه اخیر به دلیل عدم تخصیص سهمیه آرد دچار مشکلات زیادی شده‌ایم و حتی سهمیه آرد آزاد هم به این واحد تولیدی اختصاص نیافته است.

او در ادامه سخنان خود در جمع مسئولان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: در حال حاضر ۱۵۰نفر بطور مستقیم و ۴۵۰نفر هم غیرمستقیم در کارخانه مشغول به کار هستند همچنین بیش از ۱۵۰۰نمایندگی در سطح شهر و صادرات به کشورهای مختلف ازجمله عراق داشته‌ایم که به ناچار علاوه بر تعدیل و در نهایت تعطیلی کارخانه خواهیم شد.

وی سهمیه مورد نیاز آرد کارخانه را ماهانه ۲۰۰تن عنوان کرد و گفت: براساس پیگیری‌ها پس دو ماه ۱۳۰تن آرد به این واحد اختصاص یافته که تا دو روز آینده این مواد اوالیه تولید به اتمام می‌رسد و کاری برای انجام دادن نداریم.

وی افزود؛ آرد سهمیه‌ای کیلویی ۸۷۰تومان و قیمت آزاد آن ۱۵۰۰ تومان است، در صورت تخصیص، همین آرد آزاد به بالاتر از ۲ هزار تومان نیز عرضه می‌شود. برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه و از دست ندادن بازار فروش، آمادگی خرید حتی آرد به قیمت آزاد را هم داریم اما متاسفانه تلاش‌هایمان برای خرید همین آرد به نرخ آزاد به نتیجه مانده است.

در ادامه  محمد سنجری (مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی) در جریان این بازدید به خبرنگار ایلنا گفت: امروز از شرایط این واحد تولیدی فعال و خوشنام که به دلیل شرایط بد اقتصادی حاکم بر کشور دچار مشکل شده، متاسف شدم.

وی افزود: برای پیگیری مشکلات این واحد تولیدی، با استفاده از ظرفیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت رفع این مشکلات این کارخانه تلاش خواهیم کرد تااین کارخانه به فعالیت تولیدی خود ادامه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز