خبرگزاری کار ایران

گروه لیما خواستار شد؛

ارتش ونزوئلا از گوایدو حمایت کند

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۴۰۹

کشورهای عضو گروه لیما از ارتش ونزوئلا خواستند تا با قطع همکاری با دولت این کشور، از رهبر مخالفان حمایت کند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، اکثریت قریب به اتفاق فرماندهان، کادرها و سربازان نیروهای نظامی ونزوئلا تا کنون به «نیکلاس مادورو» وفادار مانده‌اند. با این حال در روزهای گذشته و همزمان با افزایش فشارهای بین‌المللی و داخلی برای برکناری مادورو از قدرت، شماری از ژنرال‌های ارتش از «خوان گوایدو» رهبر اپوزیسیون جانبداری کرده‌اند.

گروه لیما در سال ۲۰۱۷ و از سوی ۱۱ کشور آمریکای لاتین و کانادا برای «یافتن راه حلی صلح آمیز برای بحران ونزوئلا» تشکیل شد.

این گروه روز دوشنبه در جلسه ویژه خود در اوتاوا، پایتخت کانادا خواستار تغییر نظام در ونزوئلا بدون خشونت شد.

بیانه گروه لیما ساعاتی پس از آن منتشر شد که کشورهای اروپایی خوان گوایدو را به‌عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند.

کشورهای عضو گروه لیما همچنین از جامعه جهانی خواستند تا مانع دسترسی دولت ونزوئلا به مبادلات مالی و تجاری خارجی شوند.

«نسترو پوپولیزیو» وزیر خارجه پرو هم در حاشیه این جلسه اعلام کرد که صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی با یکدیگر برای تقویت بازسازی ونزوئلا همکاری خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز