خبرگزاری کار ایران

بر اساس جدیدترین نظرسنجی‌ها؛

اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۳۸۹

بیش از نیمی از ساکنان سرزمین‌های اشغالی در یک نظر سنجی اعلام کردند که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در صورت محکومیت در اتهام فساد باید استعفا دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از المدینه نیوز، بر اساس نظر سنجی مؤسسه دموکرات اسرائیلی، ‌۵۲ درصد از اسرائیلی‌ها معتقد هستند در صورتی که «آویخای مندلبلیت» مشاور قانونی کابینه رژیم صهیونیستی لایحه اتهام «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را درپرونده فساد ارائه دهد، وی باید استعفا دهد. 

بر اساس این نظرسنجی که بخش‌هایی از نتایج آن در پایگاه  الکترونیک روزنامه عبری «جروزالم پست» منتشر شده است، ۴۹.۵ درصد یهودیان اسرائیل و ۶۶ درصد اسرائیلی‌های عرب معتقد هستند که نتانیاهو در صورت اقدام مندلبلیت باید استعفا دهد. 

مندلبلیت اعلام کرده بود که پیش از انتخابات سراسری در ۹ آوریل آینده درباره اتهام‌های نتانیاهو تصمیمی را اتخاذ خواهد کرد.

رسانه‌های محلی در هفته‌های اخیر اعلام کردند که مندلبلیت در ماه جاری این تصمیم را اتخاذ خواهد کرد اما نتانیاهو با قصد او مخالف کرده و از وی خواسته که این تصمیم را تا زمان پس از برگزاری انتخابات به تعویق اندازد.

نتانیاهو جمعه گذشته با حمله به مندلبلیت وی را به تحت تاثیر قرار گرفتن در برابر فشارهای رسانه‌ای در زمینه فساد خود متهم کرد.

مندلبلیت نیز پنج شنبه گذشته توضیح داد که اقدام وی به نتایج جلسه بازجوئی از نتانیاهو موقوف است.

نظر سنجی مذکور در دوره بین ۲۲ تا ۲۴ ژانویه گذشته انجام شد که ۶۰۰ اسرائیلی از طریق تلفن در آن شرکت کردند. 

تحقیق درباره نتانیاهو در قالب سه پرونده صورت می‌گیرد که پرونده نخست با نام «پرونده ۴۰۰۰» معروف است. 

این پرونده به موضوع ارائه تسهیلات مالیاتی به ارزش ۲۷۶ میلیون دلار به شرکت مخابراتی «بیزک» در قبال پوشش خبری سایت «والا» برای مثبت جلوه دادن نتانیاهو و همسرش اختصاص دارد. 

پرونده دوم با عنوان «۱۰۰۰» به موضوع دستیابی نتانیاهو به رشوه در قالب هدیه از بازرگانی به نام «آرنون ملچین»  در قبال کسب ویزای ۱۰ ساله برای ورود به آمریکا و تسهیل تسلط او بر ایستگاه‌های تلویزیونی اسرائیل می‌پردازد.

پرونده سوم با عنوان «۲۰۰۰» نتانیاهو را به قرارداد با «آرنون موزس» ناشر روزنامه «یدیعوت احارنوت» به منظور پوشش مثبت درباره او و خانواده‌اش در مقابل در تنگنا قرار دادن روزنامه «یسرائیل هیوم» رقیب آحارنوت متهم می‌کند.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز