خبرگزاری کار ایران

قهرمانی قطر در آسیا واقعا شگفتی بود

بادامکی: مردم انتظار داشتند حداقل به فینال برسیم

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۷۹۶

حسین بادامکی هافبک سابق تیم ملی معتقد است ملی‌پوشان ایرانی در جام ملت‌های آسیا نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

به گزارش ایلنا، حسین بادامکی هافبک سابق تیم ملی معتقد است ملی‌پوشان ایرانی در جام ملت‌های آسیا نتوانستند انتظارات را برآورده کنند چون با توجه به بازی‌های خوبی که در جام جهانی داشتیم و قرعه مناسبی که در جام ملت‌ها نصیب‌مان شده بود مردم حداقل انتظار داشتند که به فینال مسابقات برسیم اما این اتفاق نیفتاد و با شکست مقابل ژاپن در نیمه نهایی از مسابقات حذف شدیم.

عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های آسیا چطور بود؟

آن توقعی که از تیم ملی بود در این مسابقات برآورده نشد و در روز بدی که داشتیم به ژاپن خوردیم و ژاپن ما را شکست داد و نتوانستیم به فینال برسیم. فکر می‌کنم انتظار مردم قطعا بیشتر از این بود.

یعنی توقع مردم قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا بود؟

بالاخره با توجه به بازی‌های خوبی که درجام جهانی انجام داده بودیم و قرعه مناسبی که در جام ملت‌ها داشتیم و مهره‌ها و مربی که داشتیم جام ملت‌ها را خوب شروع کرده بودیم و با قدرت حریفان را شکست دادیم و انتظار این بود که حداقل به فینال مسابقات برسیم.

پس چرا نتوانستیم به فینال برسیم؟

متاسفانه روز خیلی بدی مقابل ژاپن داشتیم و اشتباهات فردی و تاکتیکی که داشتیم باعث شد مقابل ژاپن شکست بخوریم.

در این روز بد چرا کی‌روش نتوانست کاری برای تیم ملی مقابل ژاپن کند؟

این را باید خود ایشان جوابگو باشد و ما نمی‌توانیم بگوییم چرا کی‌روش نتوانست کاری بکند و کسی بهتر از خودش نمی‌تواند به این سوال جواب بدهد.

کی‌روش از ایران رفت و  فدراسیون فوتبال هم هیچ تمایلی برای ادامه همکاری با او از خودش نشان نداد. رفتار فدراسیون درست بود یا کی‌روش می‌توانست همچنان بماند و در تیم ملی کار کند؟

فکر می‌کنم شرایطی برای کی‌روش در ایران ایجاد شده بود که خیلی‌ها دنبال این بودند که قراردادش تمدید نشود. اگر بعد از شکست مقابل ژاپن زمان می‌دادیم و فضا آرام می‌شد امکان ادامه همکاری هم بود اما خیلی‌ها منتظر بودند که کی‌روش در جام ملت‌های آسیا نتیجه نگیرد و برود.

موافق ادامه کار کی‌روش در تیم ملی بودی؟

موافق یا مخالف بودن مهم نیست، مهم این بود که کی‌روش یکی از بهترین مربیان جهان بود و سابقه خوبی هم داشت و می‌توانستیم بهتر از او استفاده کنیم و در رده‌های مختلف از تجربیاتش استفاده کنیم. کی‌روش 8 سال در ایران بود و نتوانستیم از او به خوبی بهره‌برداری کنیم درحالی که کی‌روش می‌توانست برای فوتبال ما مفیدتر باشد.

کی‌روش مربی تیم ملی بود اما کمتر در ایران بود و بیشتر اوقات خارج از کشور بود و چطور می‌توانستیم بیشتر از او بهره‌برداری کنیم؟

یکی از مشکلات ما همین نوع قرارداد بستن بود. ما می‌توانستیم طوری قرارداد ببندیم که کی‌روش بیشتر در ایران باشد و به تیم‌های پایه ما و زیرساخت‌های فوتبال ایران کمک کند.

الان که کی‌روش رفته، برای هدایت تیم ملی مربی ایرانی را ترجیح می‌دهی یا مربی خارجی؟

اگر قرار است مربی خارجی متوسط بیاوریم مربی داخلی بگذاریم بهتر است. اگر مربی خارجی می‌آوریم حتما باید یک نام بزرگ باشد و بتواند به فوتبال ما کمک کند به شرطی که ما هم از این مربی بزرگ استفاده کنیم و اگر نام بزرگ بیاوریم و نتوانیم استفاده کنیم، فایده‌ای ندارد.

در مورد قهرمانی قطر در جام ملت‌های آسیا چه نظری داری؟

این قهرمانی نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی و زحمت چند ساله و هزینه در فوتبال نتیجه می‌دهد. اگر برنامه اصولی باشد و هدف داشته باشی شاید اولش شکست بخوری اما وقتی به هدفت ایمان داشته باشی حتما به آن می‌رسی. قطر نشان داد با برنامه‌ریزی درست می‌شود به اهداف پیش‌بینی‌شده رسید.

قهرمانی قطر در این دوره شگفتی نبود؟

بالاخره کسی از قطر انتظار قهرمانی نداشت و کسی فکرش را نمی‌کرد که قطر قهرمان جام ملت‌های آسیا شود. در این دوره که تیم‌های دیگر مثل استرالیا و کره‌جنوبی زیاد قوی نبودند بهترین فرصت برای ما بود تا قهرمان شویم اما قطر برای اولین بار قهرمان آسیا شد. قهرمانی قطر در میان این هم بزرگان آسیا واقعا شگفتی بود.

ژاپن که 3 بر صفر ما را برده بود چرا در فینال نتوانست قطر را ببرد؟

قطر خیلی خوب بازی را شروع کرد و تا ژاپن به خودش بیاید 2 گل زد و بعد از آن ژاپن خیلی تلاش کرد که جبران کند اما قطر خیلی خوب فضاها را بست و اجازه نداد که ژاپنی‌ها کارایی لازم را داشته باشند. قطر خیلی هوشمندانه بازی کرد و از فرصت‌ها استفاده کرد و بازی را برد و قهرمان آسیا شد.

در مورد پرسپولیس صحبت کنیم. بازی پرسپولیس و سپیدرود را در جام حذفی چطور دیدی؟

بالاخره بعد از مدتی تعطیلی لیگ، پرسپولیس دوباره بازی کرد و بازیکنان جدید هم در تیم حضوری موفق داشتند. مهم‌ترین چیز برد بود چون در جام حذفی پیروزی مهم است. سپیدرود هم بازیکنان جدیدی گرفت و تیمش عوض شده بود و خوب هم تمرین کرده بودند و نشان دادند که تیم خوبی هستند. در رشت و در آن زمین و جلوی این همه تماشاگر بازی کردن خیلی سخت است اما بچه‌ها بازی خوبی انجام دادند و بازی را بردند و به مرحله بعد صعود کردند.

اولین بازی پرسپولیس در دور برگشت لیگ برتر مقابل پدیده است. چه تصوری از این بازی داری؟

بازی سختی است چون تیم‌های بالانشین جدول به مصاف هم می‌روند. پدیده هم با این اتفاقات خوبی که برایش افتاده دنبال حفظ جایگاهش است و حتما تمام تلاش خودش را خواهد کرد. امیدوارم دو تیم بازی خوب و تماشاگرپسندی انجام بدهند و فوتبال خوبی ببینیم. پرسپولیس هم بهتر شده و نفرات خوبی جذب کرده‌اند و شرایط تیم بهتر خواهد شد البته نفرات جدید حتما زمان می‌خواهند تا با تیم هماهنگ شوند و بازی کردن در پرسپولیس متفاوت است. امیدوارم در نیم‌فصل دوم که سخت و مهم است پرسپولیس نتایج خوبی بگیرد و بتواند قهرمانی‌اش را تکرار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز