خبرگزاری کار ایران

گزارش کامل از لیست تیم برانکو

پرسپولیس؛ برنده یا بازنده نقل و انتقالات زمستانی

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۶۶۸

پرسپولیس با توجه به محرومیت نقل و انتقالاتی بیشتر تلاش خود را در ابتدای فصل برای جذب بازیکن جدید صورت داد تا از این حیث همانند فصول گذشته با کمترین سر و صدا به تقویت خود بپردازد.

به گزارش ایلنا، برای دنبال کردن پروسه موفقیت پرسپولیس باید به روزهای ابتدایی حضور برانکو ایوانکوویچ بازگردید؛ جایی که در کمتر از 5 سال تنها 3 بازیکن از آن دوره در این تیم باقی مانده و مرد کروات کاملا تیم را با تغییرات مدنظر خود همراه کرده و در این راستا به موفقیت‌های بزرگی نیز دست یافته است.

در طول این سال‌ها شاید پر سر و صداترین و به قول هواداران بمب نقل و انتقالاتی به چند مهره محدود مربوط بوده‌اند و سرمربی سرخپوشان بیشتر بر اساس نیاز تیمش دست به جذب بازیکن زده است. هرچند مهره‌های دانه درشتی همچون مهدی ترابی، سروش رفیعی، وحید امیری و علیرضا بیرانوند نیز که جزو معدود بمب‌های این تیم به حساب می‌آیند نیز تنها بر پایه برطرف کردن نیازهای تیم بوده‌اند و به خوبی نمایش مدنظر کادرفنی و هواداران را به اجرا گذاشته‌اند.

سرمربی پرسپولیس بیشتر از هر مربی‌ای در فوتبال ایران به جای بازیکن محوری اساس تیمش را بر پایه تمامی بازیکنان و پتانسیلی که در اختیار داشته گذاشته و به همین دلیل بوده که محرومیت از دو پنجره و جدایی ستاره‌ها نیز نتوانسته خللی در مسیر آنها شکل داده باشد. آنها در سومین پنجره بعد از آخرین حضورشان در بازار نقل و انتقالاتی همان سیاست چند وقت اخیر را یعنی جذب حداقلی و تنها بر پایه نیاز تیم صورت داده‌اند. مطمئنا در صورتی که آنها مشکلی نیز بابت حضور در نقل و انتقالات نداشتند هم در هر دوره کمتر از سه بازیکن را به جمع خود اضافه می‌کردند.

اکنون پرسپولیس با جذب هفت بازیکن بعد از پشت سر گذاشتن دو محرومیت نقل و انتقالاتی خود را بار دیگر مهیای ادامه فصل کرده است و در این گزارش به شرایط سرخپوشان بعد از این مساله خواهیم پرداخت.

بودجه صرف شده برای جذب بازیکنان

پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی موفق به جذب مهدی ترابی، مهدی شیری، مهدی شریفی، سروش رفیعی، سعید کریمی، محمد نادری و ماریو بودیمیر شده است. هفت بازیکنی که طبق شنیده‌ها نزدیک به 10 میلیارد هزینه جذب آنها صرف شده است. با این حال به نظر نمی‌رسد بعد از دو دوره غیبت در نقل و انتقالات صرف این مقدار بودجه برای جذب نفرات جدید شرایط مالی سنگینی برای این باشگاه شکل داده باشد. نفراتی که عمدتا با توجه به نیازهای تیم جذب شده و در طول فصل و خصوصا در لیگ قهرمانان آسیا قادر خواهند بود برانکو ایوانکوویچ و باشگاه را به اهدافش نزدیک کنند.

بازیکنان جدا شده از پرسپولیس

سرمربی سرخپوشان دست به پاکسازی بزرگی در تیمش زد و بازیکنانی که قادر به برآورده کردن انتظارات او نبودند را از لیست خارج کرد. حمید طاهرخانی به صورت قرضی راهی سپیدرود شد تا در ترافیک خط میانی، استعداد او در این تیم هرز نرود. احسان علوان زاده و گادوین منشا نیز دو بازیکن دیگری بودند که سرمربی سرخ‌ها نام او را از لیست تیمش خارج کرد.

بسته شدن پرونده نقل و انتقالات

برانکو ایوانکوویچ اعلام کرده که پرونده نقل و انتقالاتی تیمش در زمستان بسته شده و با جذب این هفت بازیکن نیازی به اضافه کردن نام دیگری در لیست خود ندارد. این در حالی است که پیش از این از سینا مریدی نیز به عنوان یکی از گزینه‌های مدنظر این باشگاه یاد می‌شد که بعد از مخالفت فولاد خوزستان قراردادش را بار دیگر با اهوازی‌ها تمدید کرده است. در حال حاضر پرسپولیس تنها در پست دفاع چپ شاید با مشکل مواجه باشد که البته شایان مصلح و محمد نادری را در اختیار دارد. با این حال برانکو ایوانکوویچ بدش نمی‌آمد یک بازیکن طراز اول را در این پست به خدمت بگیرد و شاید این انتقال به تابستان موکول شود.

پرونده بازگشت بازیکنان جدا شده بسته شد

در حالی که گفته می‌شد احتمال بازگشت مهدی طارمی، فرشاد احمدزاده و حتی وحید امیری به این تیم در زمستان وجود دارد، این انتقالات کاملا منتفی شده است. پرسپولیس در لیست خود جای خالی ندارد و در پست‌های این بازیکنان نیز نفرات مدنظر را جذب کرده است. مهدی طارمی که تیم‌هایی در قطر خواهان خود می‌بیند اکنون با پر شدن لیست پرسپولیس در خط حمله با حضور علی علیپور، ماریو بودیمیر، محمد امین اسدی و سعید کریمی شانس زیادی برای بازگشت نخواهد داشت. در خط میانی نیز با اضافه شدن سروش رفیعی و مهدی ترابی و قابلیت حضور مهدی شریفی در این خط، احتمال بازگشت دو بازیکن حاضر در لیگ لهستان و ترکیه به صفر نزدیک شده و باید تا تابستان برای این انتقال احتمالی منتظر ماند.

خرید با چشمانی باز

در میان خریدهای جدید می‌توان از مهدی شیری، مهدی ترابی و ماریو بودیمیر به عنوان خریدهای برپایه نیاز این تیم یاد کرد. سه بازیکنی که از کیفیت قابل توجهی در پست‌هایی که این تیم به آن نیاز داشت یاد کرد. بازیکنانی که در طول فصول گذشته عملکرد مثبتی از خود به جا گذاشته‌اند و این امیدواری بزرگ را شکل داده‌اند که در طول فصل نیز قادر به برآورده کردن انتظارات باشند.

خریدهای بعدی در تابستان

با بسته شدن پرونده نقل و انتقالاتی این باشگاه، اکنون باید در انتظار تابستان و حضور دوباره آنها در این بازار بود. برانکو ایوانکوویچ طی فصول اخیر معمولا کمترین خروجی و ورودی را داشته تا شاکله تیمش را حفظ کند. با این شرایط در تابستان هم نمی‌توان انتظار تغییرات وسیعی در تیم داشت. تنها مساله پایان قرارداد بشار رسن است. هافبک عراقی در پایان لیگ قراردادش به اتمام می‎رسد و باید دید سیاست باشگاه در قبال او چه خواهد بود. محمد نادری نیز که با قراردادی قرضی به این تیم پیوسته، باید بار دیگر راهی لیگ بلژیک شود و البته باید دید تصمیم نهایی باشگاه چه خواهد بود.

ماجرای بازیکنان بالای 30 سال

با پایان فصل باید دید سیاست برانکو ایوانکوویچ و باشگاه در قبال بازیکنانی که به سال‌های پایانی قرارداد خود با تیم رسیده‌اند به چه شکل خواهد بود. بازیکنانی که میانگین سنی تیم را نیز بالا خواهند برد. برانکو در فصول گذشته معمولا در ابتدای فصل بازیکنان باتجربه و پا به سن گذاشته را کنار گذاشته (محسن بنگر، بابک حاتمی، علیرضا نورمحمدی، محمدامین آرام طبع و...) اکنون باید دید با بازیکنانی همچون محسن ربیع خواه، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی و... چه خواهد بود تا سیاست این تیم در نقل و انتقالات را شکل دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز