خبرگزاری کار ایران

پیام صدام به دخترش در دوره اسارت چه بود؟

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۵۰۴

دختر دیکتاتور سابق عراق گزیده‌هایی از پیام پدرش در دوره اسارت نزد نیروهای آمریکا را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «رغد حسین» دختر «صدام» دیکتاتور سابق عراق در صفحه شخصی خود در توئیتر تصویری از بخشی از پیام پدرش در دوره اسارت نزد نیروهای آمریکایی را به همراه عبارت «بخشی از پیام صدام در دوره اسارت به دخترش رغد» منتشر کرد.

تاریخ این پیام به دسامبر سال ۲۰۰۳ باز می‌گردد که در آن نوشته شده است: «من به این نتیجه قطعی رسیده‌ام که آنها مرا خواهند کشت مگر اینکه اراده خداوند خلاف خواست آنها باشد که او بر هر چیزی تواناست». 

صدام در این پیام جزئیات درخواست یکی از ژنرال‌های غرب برای دعوت از مردم عراق به عدم مقاومت و بر زمین گذاشتن سلاح را فاش کرده و نوشته است: «یک روز یکی از ژنرال‌های ارتش برگه‌ای را به من داد و مترجم گفت که از او خواسته شده تا مردم عراق را به عدم مقاومت مسلحانه و بر زمین گذاشتن سلاح دعوت کند». 

این برای نخستین بار نیست که رغد حسین پیام پدرش را منتشر می‌کند، بلکه پیش از این نیز در همین صفحه چند پیام دیگر پدرش را به خط شخص او منتشر کرده بود.

در ماه مارس سال ۲۰۰۳ نیروهای آمریکائی به بهانه وجود سلاح‌های کشتار جمعی و آزاد کردن عراق از دیکتاتوری صدام به این کشور حمله کردند. 

در تاریخ ۱۳ مارس همین سال صدام زندانی شد. حکم اعدام او در جولای ۲۰۰۶ صادر و در تاریخ ۳۰ دسامبر همان سال اجرائی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز