خبرگزاری کار ایران

ادامه تظاهرات معترضان سودانی؛ از مرگ نمی‌ترسیم

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۳۶۳

اتحادیه مشاغل سودان امروز- یکشنبه- مردم سراسر این کشور را به آغاز راهپیمائی جدید برای برکناری رئیس‌جمهوری فرا خواند و تأکید کرد که بازگشت به خانه‌ها به مفهوم ترس از مرگ است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، اتحادیه مشاغل سودان با انتشار بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی، مردم سراسر کشور را به برگزاری تظاهرات مجدد تا زمان برکناری «عمر البشیر» رئیس جمهوری سودان فرا خواند و اعلام کرد که راهپیمائی‌ها از ساعت شش و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی آغاز می‌شود.

در این بیانیه از شرکت‌کنندگان در تظاهرات خواسته شده که با بالا بردن پلاکاردها و استفاده از بلندگو و سر دادن شعارهای یکپارچه در قبال موضوع برکناری البشیر، صف واحدی را تشکیل دهند. 

در این بیانیه تأکید شده است که راهپیمائی‌های روز یکشنبه در سراسر سودان بیانگر مخالفت با شکنجه و کشتار است. بیانیه مذکور همچنین بر لزوم حفظ مسالمت‌آمیز بودن این جنبش تأکید کرد. 

اتحادیه مشاغل و اپوزیسون سودان در بیانیه مشترکی بر قتل «فائز عبد الله عمر»، «حسن طلقا» و «احمد الخیر» سه فعال سودانی بر اثر شکنجه تأکید کردند.

«معتز موسی» نخست‌وزیر سودان نیز تأکید کرد که تنها راه تغییر در کشور انتخابات است و اعتراضاتی که در کشور صورت می‌گیرد،‌ نه تنها صدای محترمی است که باید شنیده شود، بلکه یک جنبش جوان‌گرای مسالمت‌آمیز و در خواستی قانونی است.

وی در ادامه افزود: «اما ما در دولت تأکید می‌کنیم که تنها راه تغییر فقط از طریق برگزاری انتخابات عملی می‌شود و دولت آماده ارائه بالاترین میزان شفافیت عملکرد است که تحت نظارت بین‌المللی صورت گیرد». 

سودان از تاریخ ۱۹ دسامبر گذشته و به دنبال تصمیم دولت برای افزایش سه برابری قیمت نان، شاهد اعتراضات خونین است.

این تظاهرات به سرعت به اعتراض علیه البشیر تبدیل و تاکنون منجر به کشته شدن ۲۶ نفر شده  است. البته سازمان عفو بین الملل این رقم را فراتر از ۴۰ نفر تخمین می‌زند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز