خبرگزاری کار ایران

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان البرز:

زنان کشاورز، روستایی و عشایر بیمه اجتماعی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۸۵۷

مدیر صندوق استان البرز گفت: زنان کشاورز، روستایی و عشایر بیمه اجتماعی می‌شوند. در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از بیمه‌شدگان استان البرز را زنان روستایی و عشایری تشکیل می‌دهند که با توجه به نقش زنان در بنیاد خانواده و تحکیم آن باید با برنامه‌ریزی و اهتمام این تعداد را بیشتر کرد.

به گزارش ایلنا، در جلسه هادی بشیری (مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان البرز) با مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز مشمولیت زنان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تایید و بررسی شد.

مدیر صندوق استان البرز در این جلسه با  بیان اینکه کلیه زنان کشاورز، روستایی و عشایر ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر می‌توانند عضو صندوق شوند، گفت: این زنان که در مشاغل قالی‌بافی، صنایع دستی و هنرهای سنتی و... مشغول هستند می‌توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شوند و در آینده با حفظ کرامت و منزلت از مزایای بیمه اجتماعی براساس اصل ۲۹ قانون اساسی برخوردار شوند.

بشیری در ادامه با اشاره به میزان حق بیمه در صندوق، اظهار داشت: حق بیمه در صندوق شامل ۱۵ درصد از سطوح درآمدی است که ۵ درصد آن توسط بیمه شده و ۱۰ درصد آن را دولت به عنوان کمک و سهم دولت پرداخت می‌کند.

او افزود: در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از بیمه‌شدگان استان را زنان روستایی و عشایری تشکیل می‌دهند که باتوجه به نقش زنان در بنیاد خانواده و تحکیم آن باید با برنامه‌ریزی و اهتمام این تعداد را بیشتر کرد.

 در ادامه مریم اسماعیلی فرد (مشاور استاندار در امور زنان) گفت: در حال حاضر جمعیت زنان با مردها تقریبا برابر است از این رو باید با برنامه‌ریزی، مشارکت آنها را در جامعه بیشتر کرد.

مدیرکل امور بانوان استانداری البرز با اشاره به جایگاه زن در خانواده و جامعه عنوان کرد: زنان در ایجاد امنیت اجتماعی در خانواده و جامعه نقش تعیین کننده‌ای دارند و با آگاهی و اطلاع‌رسانی به آنها می‌توان علاوه بر ایجاد امنیت، سطح رفاه خانواده‌ها را افزایش داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز