خبرگزاری کار ایران

کی روش در این چندسال هیچ دستاوردی نداشته است

کرمانی‌مقدم: مربی داخلی برای تیم ملی بهتر است

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۷۹۷

مرتضی کرمانی‌مقدم مهاجم سابق تیم ملی معتقد است کارلوس کی‌روش در این هشت سال هیچ دستاوردی برای فوتبال ایران نداشته است.

به گزارش ایلنا،مرتضی کرمانی‌مقدم مهاجم سابق تیم ملی معتقد است کارلوس کی‌روش در این هشت سال هیچ دستاوردی برای فوتبال ایران نداشته و بهتر است به فکر جایگزین برای او باشیم و فدراسیون فوتبال بهتر است دنبال گزینه داخلی باشد

بازی تیم ملی مقابل ژاپن چطور بود؟

افتضاح بود! اینها یمن و ویتنام را بردند و فکر کردند چه خبر است اما فوتبال این‌طوری نیست آقای کی‌روش که مدام دعوا و بی‌احترامی می‌کنی! ببینید تیم کی‌روش مقابل یک تیم خوب چطوری بازی کرد. مگر می‌شود تاکتیک نداشته باشی؟ بعد از گل ژاپن هیچ تاکتیکی نداشتند و علی‌اصغری بازی کردند. قبل از گل هم همین‌طور بودند و یک موقعیت خوب نداشتند و افتضاح بودند. یمن و ویتنام تیم نبودند و تیم‌های لیگ یک ما هم آنها را می‌زد و بازی با ژاپن نشان داد که کی‌روش هیچ تاکتیکی ندارد و فقط دفاع کردن را به بازیکنان ما یاد داده است.

در مورد دعوای ملی‌پوشان ما در اواخر بازی با بازیکنان ژاپن چه صحبتی دارید؟

بچه‌های ما حرص‌شان گرفته بود. به هر حال سه تا خورده بودند و شرایط سخت بود. این حرکت بچه‌های ما از روی عصبانیت بود ضمن اینکه رفتار مربی که با همه دعوا داشت و به همه زور می‌گفت به بچه‌های تیم منتقل شده بود و جلوی ژاپن این اتفاقات افتاد. کی‌روش این همه پول گرفت و الان هم پولش را می‌گیرد و می‌رود و هیچ کاری هم برای فوتبال ما نکرده و اگر مربی ایرانی بود، بهتر کار می‌کرد. یکسری انتخاب‌های کی‌روش اشتباه بود و بعضی از بازیکنانی که شایسته بودند را دعوت نکرد و در مجموع هیچ کاری برای فوتبال ما نکرد. کی‌روش فقط تیم‌های ضعیف را برد و اگر با تیم‌های قوی همگروه بودیم امکان داشت در همان مرحله گروهی حذف شویم و از گروه‌مان هم صعود نکنیم.

کارنامه کی‌روش را در این هشت سال چطور ارزیابی می‌کنید؟

خیلی ضعیف بود. جام جهانی رفتن که کاری ندارد و با خیلی از مربیان رفته‌ایم اما کی‌روش در این هشت سال هیچ افتخاری نیاورد. مربی کاربلد خارجی باید در آسیا نتیجه بگیرد و کی‌روش دو دوره در جام ملت‌های آسیا بود و نتیجه نگرفت پس ضعیف کار کرده است.

خیلی‌ها معتقد بودند این ژاپن را می‌شود برد اما چرا نتوانستیم ببریم!

بله، خودم هم می‌گفتم ژاپن امسال ضعیف است و می‌شود آنها را برد اما ژاپنی‌ها حرفه‌ای هستند و فوتبال را بلدند و تیم ما را آنالیز کرده بودند که مستقیم بازی می‌کنیم و راحت ما را بستند.

الان عده‌ای اصرار به حفظ کی‌روش دارند. در این رابطه چه نظری دارید؟

یعنی چه که او را حفظ کنند؟ کی‌روش برای فوتبال ما چه کار کرده که او را حفظ کنند؟ کی‌روش اگر چهار تا جوان را می‌آورد و تعلیم می‌داد باز خوب بود و از همه جا بازیکن جمع کرد و به تیم ملی آورد و اینکه هنر نیست. کی‌روش هیچ کاری برای تیم ملی ما نکرد و هیچ جامی هم نگرفت. الان حفظش کنند که به مردم توهین کند؟ 

جایگزین کی‌روش مربی داخلی باشد بهتر است یا خارجی؟

فکر می‌کنم داخلی باشد بهتر است. در این هشت سال دیدیم که مربی خارجی چه کار کرد و مربی داخلی برای تیم ملی بهتر است.

مربی داخلی برای تیم ملی بازگشت به عقب نیست؟

نه، ما مگر با کی‌روش تا الان رو به جلو حرکت می‌کردیم که اگر مربی داخلی بیاید، بازگشت به عقب باشد؟ با کی‌روش چه چیزی را رو به جلو رفتیم که الان مربی داخلی بازگشت به عقب باشد.

فکر می‌کنید بعد از کی‌روش، مردم مربی ایرانی را بپذیرند؟

چرا نمی‌پذیرند؟ در این هشت سال مردم خسته شدند و باید بپذیرند چون هموطن خودمان است و زبان همدیگر را می‌فهمیم و می‌شود با او کنار آمد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز