خبرگزاری کار ایران

حرکت به سمت حل مشکل آب شرق کشور با اجرای طرح‌های آبرسانی و ارتقای بهره‌وری آب کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۴۵۹

وزیر نیرو گفت: تلاش می‌کنیم با اجرای طرح‌های آبرسانی و ارتقای بهره‌وری آب در بخش کشاورزی امیدواریم چالش آب از لیست مشکلات منطقه شرق کشور حذف شود.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "رضا اردکانیان" امروز (پنج‌شنبه) در آیین افتتاح پروژه‌های آب و برق شهرستان تربت‌حیدریه در فرمانداری این شهرستان افزود: در شرایط تحریم، اجرای چنین طرح‌هایی اقدامی بزرگ برای خدمات‌رسانی به مردم است.

وی با بیان اینکه این افتخار نصیب ما شد که در آستانه چهلمین جشن پیروزی انقلاب در جمع مردم تربت حیدریه باشیم، گفت: در چهلمین جشن انقلاب تمامی دستگاه‌ها گزارش‌های مهمی از عملکرد خود می‌دهند و در این میان وزارت نیرو این افتخار را دارد که ظرفیت نصب شده نیروگاهی ۱۱ برابر شده و این یک عملکرد روشن در کارنامه صنعت برق است.

وزیر نیرو تمام خدمات انجام شده از جمله خدمات در بخش آب و برق را در جهت افزایش احساس رضایت‌مندی مردم عنوان کرد و افزود: طول شبکه‌های انتقال، فوق‌ توزیع و توزیع برق کشور در طول 40 سال گذشته بیش از 11 برابر افزایش یافته، پست‌های برق ۱۴ برابر شده و روستاهای برقدار شده از چهار هزار روستا در ابتدای انقلاب به ۵۷ هزار روستا رسیده است.

اردکانیان تصریح کرد: در بخش آب نیز، جمعیت روستایی تحت پوشش آبرسانی از دو میلیون نفر در ابتدای انقلاب، اکنون به ۱۷ میلیون نفر رسیده و موجب شده تا عملکردهای بخش آب شرب در کشور با شاخص‌های کشورهای توسعه‌یافته برابری کند.

وی اظهار کرد: در شهرستان تربت‌حیدریه نیروگاه سیکل ترکیبی راشد و تصفیه‌خانه فاضلاب آغاز شده و 60 هزار نفر توسط این تصفیه‌خانه تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وزیر نیرو اظهار امیدواری کرد: تلاش می‌کنیم با اجرای طرح‌های مربوطه و ارتقای بهره‌وری در بخش آب شرق کشور، چالش آب از لیست مشکلات این منطقه حذف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز