خبرگزاری کار ایران

رویترز:

واردات نفت خام ایران توسط ۴ خریدار بزرگ آسیا به کمترین مقدار از سال ۲۰۱۵ رسید

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۳۹۳

رویترز در گزارشی به بررسی صادرات نفت ایران در چند ماهه گذشته پرداخت و نوشت: با وجود کاهش خرید نفت خام ایران توسط چهار خریدار بزرگ نفتی آسیایی، در ماه دسامبر چین و هند واردات نفت ایران را افزایش داده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، واردات نفت خام ایران توسط چهار خریدار بزرگ نفتی آسیایی به کمترین مقدار خود در چهار سال گذشته با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه ایران رسیده است. اما چین و هند واردات نفت ایران را در ماه دسامبر به دلیل معافیت‌های نفتی اعطایی آمریکا افزایش دادند.

در چند ماه گذشته چهار کشور از خریداران اصلی نفت خام ایران شامل چین، هند، ژاپن و کره جنوبی در مجموع ۱.۳۱ میلیون بشکه نفت در روز را وارد کردند که ۲۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه صادرات نفت ایران در ماه نوامبر اعمال کرد. این در حالی است که مقام‌های آمریکایی مدعی هستند که قصد دارند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند.

در ماه نوامبر ایالات متحده به هشت کشور معافیت نفتی اعطا کرد تا بتوانند به خرید نفت از ایران ادامه دهند.

«ریکاردو فابیانی»، تحلیلگر انرژی در این رابطه به رویترز گفت: ما انتظار داریم صادرات ایران به آسیا حدود ۸۰۰ هزار بشکه در روز تا پایان معافیت‌ها ثابت باقی بماند.

در ماه‌ دسامبر واردات چین از ایران به بالاتر از ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسید. واردات هند هم افزایش یافت و به ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

 این در حالی است که در دوره معافیت ۱۸۰ روز، چین می‌تواند تا ۳۶۰ هزار بشکه در روز نفت وارد کند، هند و کره جنوبی هم به ترتیب می‌توانند ۳۰۰ هزار و ۲۰۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد کنند.

بعد از پایان معافیت‌ها همه چیز به آمریکا بستگی دارد که چه تصمیمی می‌گیرد. در حال حاضر همه چیز مبهم است. هند یکی از مهم‌ترین خریداران نفت ایران در حال حاضر به عنوان یک اقدام احتیاطی به دنبال گسترش گزینه‌های خرید نفت خود است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز