خبرگزاری کار ایران

سرمربی بعدی کار خیلی سختی دارد؛ فشار سنگین روی آقای جانشین

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۲۳۷

چین بعد از حذف در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا و خداحافظی مارچلو لیپی به دنبال یک سرمربی جدید است.

به گزارش ایلنا، مربی با تجربه ایتالیایی چین را به رتبه 76 رده‌بندی فیفا رساند و این تیم همرده بلاروس و پایین‌تر از اوگاندا قرار گرفت. چین در آخرین بازی لیپی نمایش ضعیفی داشت و با سه گل مغلوب ایران شد، هرچند مربی 70 ساله ایتالیایی پیش از آن گفته بود که قراردادش را تمدید نخواهد کرد. در حالی که جست‌وجوی فدراسیون فوتبال چین برای سرمربی جدید شروع شده، باید به پنج چالش سختی اشاره کرد که جانشین لیپی در پیش خواهد داشت.

 فشار از بالا

سرمربی جدید باید بداند که این شغل با فشار سنگینی از راس حکومت چین همراه خواهد بود. ژی ژین‌پینگ، رییس‌جمهوری چین یک هوادار دو‌آتشه فوتبال و مصمم است که تیم ملی کشورش را به قدرتی در فوتبال جهان تبدیل کند. دولت سرمایه‌گذاری بالایی در زیرساخت‌ها و فوتبال پایه داشته، ولی هنوز هیچ نشانه مثبتی دیده نشده و انگار فوتبال چین فرسنگ‌ها با موفقیت فاصله دارد.

 هواداران ناامید

هواداران چین از ناکامی‌های متوالی تیم ملی کشورشان خسته شده‌اند و معتقدند که این تیم برای آنها مایه شرمساری بوده. تساوی مقابل بحرین و هند در سال گذشته با انتقادات تند هوادارانی روبه‌رو شد که خواهان انحلال تیم بودند. پس از شکست مقابل ایران انتقادات از این تیم خیلی بالا نبود، چرا که مدت‌هاست که انتظارات از تیم ملی چین به حداقل رسیده.

 فدراسیون سنتی

هواداران از فدراسیون فوتبال چین هم دل خوشی ندارند. آنها معتقدند که این سازمان به روش سنتی اداره می‌شود و سرمربی جدید کار سختی برای همکاری با آنها خواهد داشت.

اگر سرمربی جدید خارجی باشد این مشکل تشدید خواهد شد، چرا که با روابط پیچیده اداری و فرهنگ چین آشنایی زیادی ندارد.

فدراسیون فوتبال چین در ماه‌های اخیر بازیکنان را به اردوهای شبه نظامی فرستاده و از آنها خواسته تا خالکوبی‌های‌شان را بپوشانند.

تیم مسن

متوسط سن تیم چین که مقابل ایران در جام ملت‌های آسیا بازی کرد 29 سال بود و لیپی یکی از مسن‌ترین تیم‌ها را به امارات برده بود.

 ژنگ ژی، کاپیتان تیم 38 ساله است و هنوز یکی از نخستین انتخاب‌ها در خط میانی محسوب می‌شود. هواداران لیپی را متهم می‌کردند که از بازیکنان جوان استفاده نمی‌کند، ولی طرفداران مربی ایتالیایی تاکید داشتند که در فوتبال چین جوانان شایسته‌ای نبوده‌اند که او برای تیمش انتخاب کند. لیپی هم در کنفرانس مطبوعاتی به همین موضوع اشاره کرد.

 ضعف خط حمله

چین در دوره لیپی به طور متوسط در هر بازی حدود یک گل زد و او همیشه بابت کمبود مهاجم باشگاه‌های چینی را سرزنش می‌کرد که در خط حمله تنها به دنبال بازیکنان خارجی هستند. وو لی که با 27 گل زده آقای گل سوپرلیگ چین شد، تنها یک استثناست. 16 گلزن برتر بعدی این فهرست خارجی بودند. وقتی وو مصدوم یا ناآماده باشد، تیم ملی گزینه مناسبی در خط حمله ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز