خبرگزاری کار ایران

قمی در نطق میان دستور:

کلاهبرداری‌های کلان بی‌اعتمادی مردم به نظام را در پی‌دارد

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۵۵۸

نماینده مردم پاکدشت امروز در صحن علنی مجلس در نطق میان دستور خود به برخی چالش های کشور ازجمله عدم اجرای عدالت و گرانی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد قمی امروز در نطق میان دستور خود با تبریک ایام دهه فجر، گفت: خدا را شاکریم که در۴۰ سالگی جمهوری اسلامی به همت والای حضرت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، خون پاک شهیدان و مقاومت مردم همیشه در صحنه، ایران اسلامی در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دستاوردهای خوبی داشته است.  اکنون جمهوری اسلامی ایران با چالش‌هایی رو به رو است که باید برای معالجه آن‌ها هر سه قوه پای کار آمده و برنامه‌ریزی کنند، یکی از این چالش‌های مهم عدم اجرای عدالت است، در حالی که طبق فرهنگ اسلامی و قرآنی عدالت اسلامی از مسائل مهم برای دوام حکومت‌ها است البته مَصادیق بی‌عدالتی بسیار زیاد هستند که در فرصتی جداگانه باید به آن پرداخت.

وی گرانی و تورم را یکی‌دیگر از چالش‌های امروز جامعه خواند و افزود: فشار گرانی و تورم در حال شکاندن استخوان‌های ضعفا و مستضعفین است و درآمدها و هزینه‌ها بسیار نامتعادل شده و برای قشرهای ضعیف جامعه بسیار نگران‌کننده است.

قمی عدم تعادل میان واردات و صادرات در کشور و نداشتن برنامه‌ریزی منسجم را عامل دیگری در نابسامانی اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: صندوق‌های بازنشستگی در حال ورشکستگی هستند و اقتصاد کشور را با مشکلات فراوانی مواجهه ساخته‌اند لذا اگر برای این مسئله فکری نشود مشکلات متعددی را به بار می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه تولیدات کشاورزی، دامی و صنعتی برنامه مدون و کارآمدی ندارند به طوری که صنعت و کشاورزی در معرض نابودی قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: به منظور ایجاد اشتغال برای جوانان برنامه و رویکرد مشخصی وجود ندارد به همین دلیل بیکاری برای جوانان به معضلی پیچیده تبدیل شده است. کلاهبرداری و دزدی‌های کلان بی‌اعتمادی مردم را به نظام جمهوری اسلامی ایران در پی دارد اما با این وجود همچنان شاهد ادامه این رفتارها هستیم و همچون موریانه به درون دستگاه‌ها رخنه کرده است.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی مشکلات نظام بانکی کشور را یکی‌دیگر از چالش‌های اقتصادی معرفی کرد و با بیان اینکه مراجع و علما به بسیاری از مفاد بانکی اشکال شرعی وارد و آن را حرام می‌دانند، اضافه کرد: نرخ بالای کارمزد، جریمه و بسیاری از موارد دیگر به جان تولید افتاده و هر روز شاهد ورشکستگی یک کارخانه‌ هستیم.  ریا و دنیاطلبی دامن قشر عظیمی از جامعه را گرفته و حتی در این مسئله از یکدیگر سبقت می‌گیرند اما بسیاری از علما و بزرگان خطر این آفت را بارها گوشزد کرده‌اند، متاسفانه درآمد کشور بیشتر صرف هزینه‌های جاری می‌شود و در حالی بودجه‌های عمرانی و زیربنایی بسیار اندک هستند که صرفه‌جویی و قناعت نادیده گرفته می‌شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: به امید روزی که تهدیدها به فرصت‌ها تبدیل شده و ملت سرافراز ایران از تمام مسائل و مشکلات بیرون آیند و از مقاومت صبر ملت ایران اسلامی و مردم غیور پاکدشت تشکر می‌کنم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز