خبرگزاری کار ایران

انگیزه‌ای نبود که بخواهم فینال جام ملتها را سوت بزنم

فغانی:مهم کاندید شدن برای جام جهانی پیش رو بود

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۳۴۳

علیرضا فغانی داور مطرح و بین‌المللی کشورمان خیلی زود با جام ملت‌های آسیا 2019 وداع کرد

به گزارش ایلنا،علیرضا فغانی داور مطرح و بین‌المللی کشورمان خیلی زود با جام ملت‌های آسیا 2019 وداع کرد اما خودش بیشتر از اینکه از این موضوع ناراحت باشد خوشحال بوده اعلام کرد که مهم موفقیت تیم ملی در این مسابقات بود.

*مسابقات جام ملت‌های آسیا برای شما چطور بود؟
برای ما که خیلی خوب بود. هدف ما این بود که بی دردسر و با عملکرد خوب این مسابقات را به پایان برسانیم. تیم ملی ما هم در بحث آماده‌سازی بسیار خوب عمل کرده هدف ما هم بیشتر این بود که بتوانیم با عملکردمان کاندیدای جام جهانی بعدی باشیم که خوشبختانه هم این اتفاق افتاد.

*اما خیلی‌ها انتقاد کرده‌اند که چرا شما قضاوت‌های زیاد حساسی را در این مسابقات انجام ندادید؟
ما در داوری یاد گرفته‌ایم که باید در هر شرایطی آمادگی بدنی و روحی خود را حفظ کنیم. مهم این نیست که در کدام مسابقات قضاوت می‌کنیم، مهم این است که بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم. من دو بازی ژاپن – ترکمنستان و همچنین ویتنام – اردن را در دور حذفی قضاوت کردم. در جام ملت‌های آسیا بازی راحت وجود ندارد.

*اما یکی از انتقادات به کمیته داوران آسیا این است که شما در هوای گرم قضاوت داده‌اند.
اتفاقا من خودم با گرما راحت‌تر هستم تا سرما. به هرحال مسابقات برای ما تمام شد و من نمی‌دانم چرا اینقدر دوستان به این مسائل اعتراض می‌کنند. مثلاً بازی افتتاحیه را دادند به داور اردنی ولی او آنقدر عملکردش از طرف AFC تایید نشد و با آن خاطره تلخ از مسابقات کنار رفت. خدا را شکر که ما جام ملت‌های آسیا را با خاطری خوب ترک کردیم. من یک نکته‌ای را باید بگویم و آن هم این است که معمولا بعد از جام ملت‌ها داورانی که باید کاندیدای جام جهانی باشند مشخص می‌شوند. در جام ملت‌های آسیا 2007 و همچنین 2011 اتفاقاتی افتاد که داوران ما نتوانستند در این مسابقات حضور داشته باشند. این بازی ها و تورنمت‌ها به شکلی است که باید به خوبی از عهده آن بربیایی تا شانس قضاوت در جام جهانی را داشته باشی. البته من خودم فینال جام ملت‌های آسیای گذشته را سوت زده بودم و انگیزه‌ای نبود که بخواهم دوباره این کار را انجام دهم. دوست داشتم بیشتر از خودم تیم ملی در فینال جام ملت‌های اَسیا حضور داشته باشد.

*به نظر شما سیاست چه مقدار تاثیرگذار بود که شما کمتر در این تورنمنت قضاوت کنید؟
به سیاست ربطی ندارد چون چند سال است یک بحث سیاسی بین ما و عربستان اتفاق افتاده که باعث شده بازی‌های این دو تیم در کشور ثالث انجام شود. به نفع ما بود که قضاوت سه تیم عربستان، بحرین و امارات در این مسابقات نداشته باشیم چون باعث می‌شد حرف و حدیث‌هایی به وجود بیاید. همین اتفاق برای تیم ملی ایران هم به این شکل اتفاق افتاد که از این سه کشور برای ایران داور انتخاب نکردند.

*روشن ایرماتوف تقریباً همه بازی‌های حساس را سوت زد فکر می‌کنید دلیلش چه بود؟
اینچنین نیست ایرماتوف چهار بار قضاوت کرد در حالی که جاسم قطری، محمد عبدالله اماراتی و داور ژاپنی به همراه راموس مکزیکی همه چهار بار در این مسابقات قضاوت کردند پس این نبود که فقط ایرماتوف از سوی کمیته داوران آسیا مورد توجه خاص قرار بگیرد. در کل برای ما رضایت‌بخش بود که جام را با خوبی و بدون اشتباه به پایان بردیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز