خبرگزاری کار ایران

ترند بررسی کرد؛

بحران ونزوئلا می‌تواند موجب خلاء قدرت در اوپک شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۸۵۸

یک تحلیلگر مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با ترند بر تاثیر بحران ونزوئلا بر اوپک تاکید کرد و گفت نیازهای رو به رشد نفت خام متوسط تا سنگین وجود دارد که ونزوئلا و ایران تامین‌کننده اصلی آن هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از ترند، «سیریل ویدرسوهن»، متخصص و تحلیل‌گر ژئوپلیتیک خاورمیانه در مورد بحران این منطقه گفت: «بحران پیش آمده در ونزوئلا می‌تواند باعث خلاء قدرت در اوپک شود. توافقنامه تولید فعلی اوپک شاید به طور مستقیم تحت تاثیر بحران ونزوئلا قرار نگیرد، اما نباید نادیده گرفت که ونزوئلا در حال حاضر بر اوپک و خلاء قدرت تاثیر دارد. همچنین ممکن است برکناری مادورو باعث تضعیف موقعیت ایران شود؛ چراکه این کشور یکی از حامیان ایران محسوب می‌شود.»

این تحلیل‌گر معتقد است معتقد است که بی‌ثباتی در حال حاضر در ونزوئلا ادامه خواهد یافت و باعث کاهش تولید اوپک در سطوح بالا می‌شود؛ چراکه تولید و صادرات احتمالی ونزوئلا را از بین می‌برد و بخشی از بازار را بی‌ثبات می‌سازد، زیرا نیازهای رو به رشد نفت خام متوسط تا سنگین وجود دارد که ونزوئلا و ایران تامین‌کننده اصلی آن هستند. اما هر دو به تحوی از بازار خارج شده‌اند. این فشار بر نفت شل تأثیر خواهد گذاشت، زیرا این امر باعث محدود شدن حجم نفت شیل نفت به پالایشگاه‌های موجود در خارج از ایالات متحده خواهد شد.

این تحلیلگر در ادامه افزود: «تغییرات احتمالی دولت ونزوئلا شاید بتواند موقعیت این کشور را در بازار بهتر کند، اما با این حال، فعلا بی‌ثباتی بالا هیچ نتیجه‌ واقعی نداشته است. در عین حال، این کشور از نفت خود استفاده درستی نکرده است، بنابراین اشتیاق برای سرمایه‌گذاری در ونزوئلا برای مدت طولانی هنوز هم بسیار کم است.»

وی خاطرنشان کرد: تولید ونزوئلا در حال حاضر کمتر از ۱.۲ میلیون بشکه در روز است که بسیار پایین است. افزایش احتمالی ممکن است ۱ تا ۳ سال زمان ببرد، با این حال، ثبات بیشتر در کشور تاثیر مثبتی روی بازار خواهد گذاشت، اما هنوز مادورو از کشور خارج نشده و بازی قدرت هم  تمام نشده است بنابراین وضعیت بسیار گیج‌کننده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز