خبرگزاری کار ایران

بعد از دومین شکست متوالی برابر ایران

کارلوس کی‌روش حکم بازنشستگی لیپی را امضا کرد

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۷۶۱

یکی از حساسیت‌های بازی ایران-چین، فارغ از تقابل دو تیم در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، رویارویی دو مربی کارآمد و بزرگ بود.

به گزارش ایلنا،مارچلو لیپی و کارلوس کی‌روش که رزومه پرباری دارند و در طول سال‌های اخیر نشان داده‌اند می‌توانند نتیجه هر دیداری را به سود خود رقم بزنند. لیپی سال‌ها در چزه‌نا، آتلانتا، ناپولی، یوونتوس، اینترمیلان، تیم‌ ملی ایتالیا، گوانگ‌ژو و تیم ملی چین مربیگری کرد و در 70 سالگی با انبوهی از افتخارات ریز و درشت پا به جام ملت‌های آسیا گذاشت تا چین را بعد از مدت‌ها به موفقیت برساند که البته این اتفاق هرگز رخ نداد.

لیپی جام جهانی 2006 را با ایتالیا فتح کرد، لیگ ایتالیا و لیگ قهرمانان اروپا را همراه با یوونتوس به‌دست آورد و در لیگ قهرمانان آسیا هم با گوانگ‌ژو عنوان قهرمانی را کسب کرد. او همچنین چندین بار به‌عنوان بهترین مربی ایتالیا انتخاب شد و با حضورش به نیمکت تیم ملی چین شخصیت داد. تیمی که در یک‌هشتم‌ نهایی جام ملت‌ها تایلند را شکست داد و توانست به مرحله بالاتر صعود کند.

 درست مانند لیپی، کارلوس کی‌روش هم افتخارات بسیاری به‌دست آورده. شاید نه به اندازه لیپی اما او هم توانسته با تیم‌های پایه پرتغال عنوان قهرمانی جهان را کسب کند و البته در لیگ پرتغال هم به عناوینی متعدد برسد. کی‌روش 2 بار ایران را به جام جهانی برده و در آسیا به رده اول رنکینگ رسانده. افتخاراتی که باعث شده تا از ایران به‌عنوان مدعی جدی کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا یاد شود.

لیپی و کی‌روش، در حدود 3، 4 دهه‌ای که به‌عنوان مربی فعالیت دارند 2 بار مقابل هم قرار گرفته‌اند.

بازی‌های مشترکی که هم لیپی در آنها حضور داشته و هم کی‌روش، لیگ قهرمانان اروپا در فصل‌های 2003-2002 و 2004-2003 بوده. جایی که لیپی همراه با یوونتوس در رقابت‌ها شرکت کرد و کی‌روش هم روی نیمکت منچستریونایتد و رئال‌مادرید نشست. در این دو فصل، یوونتوس هرگز مقابل منچستریونایتد و رئال‌مادرید بازی نکرد و همین باعث شد تا کی‌روش و لیپی یکدیگر را در اروپا ملاقات نکنند.

حدفاصل سال‌های 2008 تا 2010، لیپی و کی‌روش هدایت تیم‌های ملی ایتالیا و پرتغال را در دست داشتند. این دو تیم در این دو سال هرگز مقابل هم بازی نکردند تا تقابل این دو مربی مشهور به تأخیر بیفتد.

 مقدماتی جام جهانی 2018 اما نخستین ملاقات کی‌روش و لیپی در زمین فوتبال بود. بازی ایران مقابل چین که در ورزشگاه آزادی و در حضور 78115 تماشاگر برگزار شد و تیم ملی با گل مهدی طارمی موفق شد میهمان خود را شکست بدهد.

لیپی و کی‌روش در جام ملت‌های آسیا برای دومین بار مقابل هم قرار گرفتند. هر دو مربی برای کسب پیروزی تلاش کردند و هدف‌شان صعود به نیمه‌نهایی بود. کی‌روش اما توانست دومین برد خود را مقابل لیپی جشن بگیرد و مربی کهنه‌کار ایتالیایی را از پیش رو بر‌دارد. پیروزی با نتیجه 3 بر صفر که برتری قاطع ایران و کی‌روش را به رخ حریف خود کشید. هر چند کی‌روش، لیپی را برای دومین بار شکست داد اما این مساله باعث نشد تا او احترام به مربی بزرگ تیم ملی چین را فراموش کند. کی‌روش راه و رسم را می‌داند، بخصوص وقتی مربی پرافتخاری چون لیپی روبه‌روی او باشد و البته او را شکست بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز