خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی رئیس سازمان دانش آموزی کشور؛

ریشه مشکلات جامعه در مغایرت عملکرد با سخنان مسئولین است/ موعظه دیگر کارساز نیست

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۵۹۸

مشاور عالی رئیس سازمان دانش آموزی کشور گفت: ریشه مشکلات جامعه کنونی در مغایرت عملکرد مسئولین و مدیران با سخنانشان است دیگر کسی با موعظه اصلاح نمی شود، باید در حوزه عمل و کردار توانمند شده و اول از خودمان شروع کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، علی نقی یزدان پناه پیش از ظهر امروز، یکشنبه ۷ بهمن ماه در گردهمایی مربیان پیشتاز در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در اداره آموزش پرورش ناحیه ۴ اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سازمان دانش آموزی در سال ۱۳۷۶ کلید خورد و ۲ سال بعد به تصویب رسید.

وی در خصوص ضرورت تشکیل این سازمان، تصریح کرد: این سازمان برای پاسخ دادن به نیازهایی تشکیل شده است که در مدارس برای آنها پاسخی ندارد.

یزدان پناه ادامه داد: ما دانش آموزان دانا، اما ناتوانی تربیت کرده ایم که قادر به اداره کردن خود نیستند و با غفلت از معجزه کار گروهی، بچه هایی بی مسئولیت و بی نظم تربیت کرده ایم.

مشاور عالی رئیس سازمان دانش آموزی کشور ضمن اشاره به افزایش سطح خشونت در جامعه، بیان کرد: ما از ترویج مهر و محبت غفلت کردیم امروزه عمل کسی با موعظه و سخنرانی تغییر نمی کند، باید برخی از توانمندی ها را به حوزه کرداری منتقل کرد.

وی ضمن انتقاد از آموزش و پرورش مبنی بر اینکه صرفا دانش را هدف قرار داده است، تصریح کرد: دانش آموزان ما در مدارس با واژه هایی چون کارگروهی، مسئولیت پذیری، جسارت، قدرت نقد و نقد پذیری، تقسیم کار و ... آشنا نمی شوند، چون شیوه آموزشی معلمان بر این مبنا قرار نگرفته است و ما در سازمان دانش آموزی وظیفه انتقال این مفاهیم به فرزندان این مرز و بوم را بر عهده داریم.

یزدان پناه ضمن اشاره به تعدد مطب های مشاوره روانشناسی در سطح شهر ها، گفت: ما مشکلات رفتاری کودکان را بدون نسخه و با معجزه کار گروهی در سازمان دانش آموزی مداوا می کنیم یک دانش آموز منزوی در قالب یک کار گروهی هویت خود را باز یافته و رشد می کند.

وی افزود: ما در سازمان دانش آموزی به دنبال توسعه آموزش و پرورش و کاهش آسیب های اجتماعی هستیم، اما نه با صحبت کردن بلکه با "عمل"؛ فارغ التحصیلان مکتب این سازمان در مواجهه با حوادث بجای استفاده از دوربین گوشی های خود، برای کمک وارد عرصه عمل شده و به آسیب دیدگان یاری می رسانند.

مشاور عالی رئیس سازمان دانش آموزی کشور با بیان اینکه سازمان دانش آموزی با دست خالی ۳ هزار را مربی در مدارس دارد، عنوان کرد: کار سازمان عاشقانه است؛ بدون هیچ حمایت مالی از مربیان پیشتاز برای آنها ساعت ها اضافه کاری در نظر می گیریم و این کار ساده ای نیست.

وی خطاب به مربیان پیشتاز تاکید کرد: تا می توانید با بچه ها مهربان باشید، هیچگاه توهین نکنید و صبورانه رفتار کنید مطالعه کرده و عمل کنید، به شدت نیاز داریم روی اعمالمان کار کنیم.

یزدان پناه ادامه داد: علت اصلی اینکه جامعه دچار چنین مشکلاتی شده این است که، عملکرد مسئولین و مدیران ما با گفته هایشان مغایرت دارد.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز