خبرگزاری کار ایران

چالش‌های پیش رو در مسیر رشد اقتصادی شرکت صنایع مادر عربستان

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۵۶۳

مدیر اجرائی شرکت صنایع مادر عربستان (سابیک) امروز- یکشنبه- اعلام کرد که این شرکت در سال جاری میلادی به رغم ثبات قیمت برخی تولیداتش به دنبال جنگ تجاری جهانی، با چالش‌های فراوانی روبه‌رو خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «یوسف البنیان» مدیر اجرائی شرکت صنایع مادر عربستان سعودی (سابیک) امروز- یکشنبه- اعلام کرد که این شرکت به‌رغم ثبات قیمت تولیداتش پس از کاهش شدید در آستانه پایان سال ۲۰۱۸ میلادی،  باز هم تحت تاثیر جنگ تجاری جهانی با چالش‌های فراوانی روبه‌رو خواهد بود. 

سابیک از کاهش ۱۲ و چهار دهم درصدی سود خود در چهارماهه پایانی سال گذشته خبر داد. 

این شرکت کاهش سود اخیر را به کاهش متوسط قیمت فروش و به تبع، کاهش سهم آن در نتایج شرکت‌های همکار و پروژه‌های مشترک نسبت داد.

البنیان در یک کنفرانس مطبوعاتی در ریاض گفت: «متوجه ثبات برخی قیمت‌ها هستیم اما همچنان چالش‌های متعددی پیش روی ما وجود دارد».

وی افزود: «ما بخشی از نظام اقتصاد جهانی هستیم و همیشه از چالش‌های آن تاثیر گرفته‌ایم اما در حد توان به بهترین وجه با این چالش‌ها مقابله می‌کنیم».

این شرکت در بیانیه‌ای در زمینه بورس اعلام کرد که سود خالص آن در سه ماهه اخیر تا پایان ماه دسامبر به سه میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال رسیده است این در حالی است که این سود سال گذشته سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده است. 

این سود از میانگین سطح پیش بینی سه تحلیلگر در نظرسنجی «رونتیو» که چهار میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان برآورده شده بود، کمتر است. 

سهام سابیک در اواخر جلسه صبح امروز هفت درصد افزایش یافت و روند رو به بهبودی را در پیش گرفت. 

نتایج این شرکت با قیمت نفت و رشد اقتصادی جهان ارتباط تنگاتنگی دارد چرا که عمده تولیدات آن صنایع پلاستیک و کود و مواد معدنی است که کاربرد فراوانی در ساختمان‌سازی، کشاورزی، صنعت و تولید کالاهای مصرفی دارد. 

صندوق سرمایه‌گذاری‌های جهان،‌ بزرگ‌ترین سهامدار سابیک مذاکراتی را برای فروش سهام اکثریت این شرکت ابر پتروشیمی به شرکت آرامکوی سعودی انجام داده است. 

بنیان گفت که دیدگاهش درباره حرکت آرامکو برای خرید سهام سابیک مثبت است اما جزئیات بیشتر به صندوق سرمایه‌گذاری و شرکت آرامکو مربوط می‌شود. 

وی گفت که چین همچنان بازار اصلی است که این شرکت تلاش دارد در آن رشد کند. سابیک همچنین برای تقویت حضورش در آفریقا نیز تلاش می‌کند. 

مدیر اجرائی سابیک گفت مذاکراتی در زمینه گسترش فعالیت‌های این شرکت در آمریکای شمالی نیز انجام می‌شود. 

وی گفت که سابیک بعدا مشخص خواهد کرد که پس از تصمیم به ادغام فعالیت‌ها در زمینه تولید مواد درجه یک با شرکت «کلارنت» سوئیس آیا به افزایش سهم در این شرکت نیاز دارد یا خیر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز