خبرگزاری کار ایران

نیکلاس مادورو:

برای ایجاد دفتر حفظ منافع با واشنگتن گفت‌وگو می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۴۶۲

رئیس‌جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که کاراکاس برای ایجاد دفاتری در راستای حفظ منافع به منظور نگه داشتن پایین‌ترین سطح ممکن در روابط دیپلماتیک دوجانبه با واشنگتن گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که کشورش با آمریکا برای ایجاد دفاتری به منظور حفظ حداقل روابط ممکن پس از قطع روابط دیپلماتیک کاراکاس- واشنگتن گفت‌وگو می‌کند.

مادورو با این اظهارات تصریح کرد که مهلت ۷۲ ساعته برای خروج عوامل سفارت آمریکا در کاراکاس رو به اتمام است.

وی در نطق تلویزیونی خود گفت: «قرار است برای ایجاد دفاتر حفظ منافع طی ۳۰ روز بین دو دولت آمریکا و ونزوئلا گفت‌وگو شود».

این دفتر منافع پایین‌ترین سطح روابط دو کشور را حفظ می‌کند. به عنوان مثال کوبا و آمریکا ابتدا این سطح از نمایندگی را حفظ کردند و سپس روابط دیپلماتیک دو کشور در سطح سفارت در سال ۲۰۱۵ از سر گرفته شد.

به گفته مادورو گفت‌وگوها به منظور بررسی راهکار حفظ منافع ونزوئلا در واشنگتن و منافع آمریکا در کاراکاس با «جیمی استوری» کاردار سفارت آمریکا در ونزوئلا آغاز شده است. 

وی افزود: «دفتر حفظ منافع که در مورد آن مذاکره می‌شود،‌ شامل پایین‌ترین سطح کارمندان و شبیه دفتری خواهد بود که سال‌ها در کوبا فعالیت کرده است». 

مادورو چهارشنبه گذشته در واکنش به اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن «خوان گوایدو»، رهبر مخالفان به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور اعلام کرد که روابط دیپلماتیک کاراکاس- واشنگتن قطع شده و دیپلمات‌های آمریکا ۷۲ ساعت مهلت دارند از کشور خارج شوند.

وی همچنین روز پنج شنبه دستور داد سفارت آمریکا در کاراکاس و کنسولگری‌های این کشور در ونزوئلا بسته شوند اما واشنگتن، مادورو را به عنوان رئیس‌جمهوری سابق، فاقد صلاحیت لازم برای قطع روابط دیپلماتیک برشمرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن، دولت مادورو را به رسمیت نمی‌شناسد و بر این اساس وی قدرت قانونی برای قطع روابط دیپلماتیک با آمریکا را ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز